آفتاب
رئیس سازمان سوادآموزی:

33 درصد بانوان سیستان و بلوچستان بی‌سواد هستند

33 درصد بانوان سیستان و بلوچستان بی‌سواد هستند

رئیس سازمان سوادآموزی کشور گفت: در گروه سنی 10 تا 49 سال سه میلیون و 456 هزار نفر در ایران بی سواد هستند.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) -منطقه سیستان و بلوچستان، علی باقرزاده در جلسه شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بیان کرد: نگاه دولت به سوادآموزی نگاهی جدید و مطلوب است به گونه‌ای که بودجه سال 93 با 24 درصد افزایش بسته شده و این نشانگر اراده دولت در ریشه‌کنی بی‌سوادی است.

وی افزود: وضعیت سواد زنان در نقاط مختلف کشور متفاوت است؛ بطوریکه در سیستان و بلوچستان در گروه سنی شش سال به بالا 33 درصد بانوان بی سواد هستند.

باقرزاده گفت: برای اولین بار در طول سال‌های بعد از انقلاب در قانون بودجه سال93 سه حکم مهم برای سوادآموزی مدون شده که هم روش کار را تغییر می‌دهد و هم فرایند را اصلاح می‌کند که در حکم نخست وزارت آموزش و پرورش یا سازمان نهضت سواد آموزی مجاز است به روش فرد به فرد اقدام به سوادآموزی کند که تاکنون نیز روش موفقی بوده است.

رئیس سازمان سوادآموزی کشور تصریح کرد: هم اینک بیش از دو میلیون و 700هزار بی‌سواد با کد ملی و آدرس و رابطه آنان با دانش آموزان در کشور مورد شناسایی قرار گرفته اند که از مهر سال آینده آموزش اولیای دانش آموزان از طریق فرزندانشان آغاز می شود.

وی بی سوادی را یکی از مهمترین معضلات جامعه دانست و افزود: قریب 80 درصد رفتارهای خشن مربوط به افراد بی سواد و کم سواد است.

انتهای پیام

کد N135908

وبگردی