آفتاب
هاشمی:

فرهنگ جامعه پزشکی به مشکل برخورده است/ وضع نامطلوب سلامت در خوزستان

فرهنگ جامعه پزشکی به مشکل برخورده است/ وضع نامطلوب سلامت در خوزستان

اهواز – خبرگزاری مهر: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: فرهنگ جامعه پزشکی ما به علت اتخاذ برخی سیاست های ناصحیح و نامطلوب به مشکل برخورده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحسن قاضی زاده هاشمی پنج شنبه شب در چهارمین یادواره فرهنگی و دومین مراسم اعطای جایزه ملی شهید دکتر رهنمون در قرارگاه شهید مسعودیان اهواز اظهار کرد: استان خوزستان در جنگ یادآور رشادتهای بی نظیری از سوی همه قشرهای مختلف مردم بود و به نوعی این استان پیوند دهنده مردم ایران برای دفاع از خاکشان بود.

وی افزود: نسل ما نسلی بی نظیر در طول تاریخ است که هیچگاه تکرار نمی شود زیرا در این نسل اتفاقات مهمی مثل مبارزات قبل از انقلاب، پیروزی انقلاب اسلامی و هشت دفاع مقدس به وقوع پیوست که شاید نظیر آن هیچگاه در تاریخ تکرار نشود.

هاشمی با بیان اینکه در هشت سال جنگ تحمیلی رشادتها و فداکاری هایی از سوی رزمندگان اسلام دیده شده که برخی از درک آن ناتوان هستند، عنوان کرد: وقتی عده ای نسبت به واقعه کربلا باور عمیقی ندارند بی شک، شک کردن به فداکاری رزمندگان ایران در طول جنگ که جانشان را برای دفاع از این کشور تقدم کردند نیز از دست آنها بر می آید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: رشادت هایی از سوی جوانان ایرانی در مناطقی مثل شلمچه، فکه، بستان، چذابه، فتح المبین و ... صورت گرفت که باورکردنی نبود ولی آنها با اخلاص کامل وارد میدان نبرد شدند و در نهایت پاداش خود را با شهادت گرفتند.

تحسین برگزاری یادوارهای شهدا

هاشمی با تحسین برگزاری این یادواره عنوان کرد: برگزاری چنین یادواره هایی نشان می دهد که فداکاری های شهدا برای ملت هنوز زنده است و خون شهدا شهدا با گذشت 30 دهه از انقلاب همچنان جوشان است. یادآوری شهدا وظیفه ما است و ما باید در هر پست و حرفه ای که باشیم از دینی که شهدا به گردن ما دارند غافل نشویم.

وی با بیان اینکه متاسفانه در حوزه سلامت کشور مشکلات فراوانی وجود دارد که باید با اراده ای جدی نسبت به رفع آنها قدم برداریم، اظهار کرد: با وجود اینکه در حوزه سلامت به خصوص بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، موفقیت های بی نظیری برای کشور ما رقم خورده است ولی باید اذعان کرد که هنوز مشکلات آزاردهنده بی شماری در این بخش دیده می شود.

کمبود دارو، پزشک و جراح در خوزستان

هاشمی با بیان اینکه وضع سلامت و بهداشت در خوزستان نامطلوب است، افزود: در سفر اخیر خود به همراه هیئت دولت به این استان از 12 شهر استان دیدن کردم که متاسفانه در حوزه بهداشت و سلامت هر شهر را بدتر از دیگری می دیدم به گونه ای که اغلب شهرهای خوزستان از کمبود پزشک، جراح و دارو رنج می برند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه خوزستان سرزمینی است که مردمش برای دفاع از خاک کشور خون های زیادی تقدیم این کشور کردند و نباید شاهد چنین مشکلاتی برای مردم باشیم، عنوان کرد: این وظیفه ما است که مشکلات مردم این استان را مرتفع کنیم.

هاشمی با بیان اینکه باید به نظام آموشی در حوزه بهداشت توجه ویژه ای شود، گفت: فرهنگ جامعه پزشکی ما به علت اتخاذ برخی سیاست های ناصحیح و نامطلوب به مشکل برخورده است که نمی توان آن را یک شبه اصلاح کرد ولی باید برای رفع این مشکلات آزاد دهنده با صبر و حوصله گام برداشت تا جامعه پزشکی به شرایط آرمانی برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، چهارمین یادواره فرهنگی و دومین مراسم اعطای جایزه ملی شهید دکتر رهنمون در پادگان شهید مسعودیان در محور اهواز-ماهشهر برگزار شد.

دکتر رهنمون، پزشکی بود که در دوران دافاع مقدس مسئول بیمارستان صحرایی «خاتم الانبیاء(ص)» بود ‏که ششم اسفندماه ۱۳۶۲ در حال اقامه نماز در این بیمارستان بر اثر بمباران هوایی دشمن به به شهادت رسید و در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس به ویژه این پزشک شهید، این یادواره برگزار می شود.

در این مراسم دومین دوره اهدای جایزه شهید رهنمون نیز برگزار شد که در آن از ۱۰ تن از فرماندهان، پزشکان و امدادگران شهید دفاع مقدس تجلیل شدند.

 

 

 

کد N135893

وبگردی