آفتاب
پرند مطرح کرد:

تربیت نیروهای متخصص مهمترین برنامه سازمان فنی و حرفه‌ای است/ آموزش 300 مربی از سایر کشورها

تربیت نیروهای متخصص مهمترین برنامه سازمان فنی و حرفه‌ای است/ آموزش 300 مربی از سایر کشورها

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور، گفت: تربیت نیروهای متخصص و توانمند از مهمترین برنامه های سازمان فنی و حرفه ای است که با جدیت توسط این سازمان دنبال می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کوروش پرند شامگاه چهارشنبه و در مراسم افتتاح مرکز تربیت مربی فن آوری برتر (هایتک) و آموزش فنی و حرفه ای شماره 21 مهارت های تخصصی دولت آباد، اظهار داشت: با توجه به توانایی و ظرفیت های سازمان فنی و حرفه ای و با توجه به رسالتی که بر عهده دارد همواره بحث آموزش های تخصصی افراد و گروه های مختلف را دنبال کرده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز اشتغال یکی از دغدغه های جدی کشور به شمار می رود و در راستای کاهش همین دغدغه ها سازمان فنی و حرفه ای کشور به دنبال ارائه آموزش ها و راهکارهای لازم برای حل این معضل بوده است.

پرند افزود: بحث اشتغال در دنیا امروز به یک مسئله مهم تبدیل شده است به گونه ای که سال 2012 به عنوان جوانان و مهارت های آموزشی نامگذاری شده است.

وی یادآور شد: سازمان فنی و حرفه ای به دنبال ارائه آموزش های لازم به گروه های مختلف است تا بدین وسیله با افزایش سطح مهارتی در آن ها مشکلات و معایب به حداقل خود برسند چرا که لازمه توسعه پایدار وجود نیروی انسانی متخصص است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه ای در ادامه افزود: بر همین اساس این سازمان در راستای رسالت خطیری که در بحث آموزش برعهده دارد تصمیم گرفت تا برای مدیریت هرچه بهتر منابع آب و فاضلاب همابشی بین الملی را برگزار کند و از بسیاری کشورها برای حضور در آن دعوت کرده است.

پرند خاطرنشان کرد: این همایش طی روزهای پنجم تا هشتم اسفند برگزار و در دور روز پایانی نیز کارگاه های تخصصی در حوزه مدیریت آب در حاشیه برگزاری همایش برگزار می شود.

وی یادآور شد: در کارگاه های برگزار شده 80 نفر در بحث مدیریت منابع آب و فاضلاب آموزش خواهند دید، ضمن اینکه از هر استان یک نفر در این همایش و کارگاه ها شرکت خواهند کرد و تحت آموزش قرار می گیرد.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور همچنین به افتتاح دو مرکز آموزش فنی و حرفه ای کرمانشاه اشاره کرد و گفت: یکی از این مراکز آموزش فنی و حرفه ای شماره 21 مهارت های تخصصی دولت آباد بود که با حمایت بانک جهانی افتتاح و تجهیز شده است.

پرند ادامه داد: دیگر مرکز افتتاحی، مرکز هایتک بود که می تواند کرمانشاه را به قطب اصلی ارائه آموزش های فنی و حرفه ای غرب کشور در حوزه فناوری های نانو و بیو تکنولوژی باشد.

وی در پایان و با اشاره به بحث دیپلماسی مهارت که در کشور ایجاد شده است گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 300 سرمربی را از کشورهای آفریقایی، عراق و افغانستان تحت آموزش قرار داده و مرکز آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه نیز یکی از مراکزی است که برای آموزش مربیان عراقی درنظر گرفته شده است.

کد N135845

وبگردی