آفتاب
جانشین فرمانده کل سپاه:

حل معادلات منطقه ای جز با اراده جمهوری اسلامی ممکن نیست

حل معادلات منطقه ای جز با اراده جمهوری اسلامی ممکن نیست

اهواز- ایرنا - جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به تحولات سیاسی منطقه، گفت: حل معادلات منطقه ای جز با اراده جمهوری اسلامی ایران ممکن نیست .

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ سردار حسین سلامی پنج شنبه شب در چهارمین آیین بزرگداشت شهید دکتر محمدعلی رهنمون و دومین مراسم اعطای جایزه ملی شهید رهنمون که در اهواز برگزار شد، افزود: هر ملتی با هویت خود عمل می کند و بدون هویت نمی توان به زندگی ادامه داد لذا هنر امام ما و شهیدان ما بازسازی این هویت بود.

وی با بیان اینکه احیاء یک تفویض الهی است و اطبا در حوزه احیاء عمل می کنند، اظهار داشت: هر کس انسانی را به زندگی بازگرداند مثل این است که همه انسان های عالم را زنده کرده است و این بازگرداندن به زندگی و روشن کردن چراغ امید بخش بسیار ارزشمند است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: وقتی که دست های معجزه گر پزشک با نگاه مهربان و لطیف همراه می شود معجزه درمان را چند برابر می کند که به خاطر ماهیت الهی بودن این حرفه است.

وی با بیان اینکه به خطر انداختن جان خود به دلیل نجات دادن جان دیگری انتهای ارتفاع شخصیتی در حوزه معرفت، معنویت و روحانیت است تصریح کرد: علاوه بر اهمیت حرفه ای این کار مقدس که در جنبه های روحانی و عرفانی آن نهفته است بسیار احساس برانگیز است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: گاهی شاید این تصور به وجود آید که حیف یک پزشک که نماد تفکر برای دستیابی به یک علم است به جهت مداوای دیگران به شهادت برسد.

وی اضافه کرد: اما پزشکان شهید ما فاتحان یک مسیر روحانی برای ساختن یک هویت عظیم برای ملت بودند.

سردار سلامی عنوان کرد: بسیاری از واقعه ها در تاریخ جاودانه و زنده هستند، فرا تر از مرز زمانی حرکت می کنند، کهنگی ناپذیر هستند و زمان هم قادر نیست گرد استهلاک آن را بپوشاند بسیاری از انسان ها نیز مانند این وقایع هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: انسان هایی که زمان نمی تواند آن ها را در خود متوقف کند، انسان های انبساط پذیر و پیش رونده که شهدای ما از این دست انسان ها بودند.

وی با بیان اینکه عاشورا نقطه تجلی جاودانگی است اذعان کرد: خداوند اذن می دهد مخلوق ترین زیبای عالم که در آفرینش انسانی کامل است در صحنه تلخ و حزن انگیزی به بد ترین شکل ممکن به شهادت برسد.

سردار سلامی با طرح این سوال که چرا امام حسین (ع) هر روز فاتح قله های جدیدی از عشق مهر و عطوفت است اظهار کرد: عاشورا هر روز زنده تر، با طراوت تر و زیبا تر از گذشته حرکت می کند و این جاودانگی به عنوان یک محبت و دلیل راهگشای یک افق بلند تر برای بشریت است.

وی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس، امام (ره) و شهدای ما تمثال و تمثیل زنده عاشورا در این عصر شدند و با انتقال فرهنگ عاشورایی انسان هایی شبیه جد خود را تکثیر کردند که آثار آن در انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس دیده شد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه بدون فرهنگ عاشورایی ما نمی توانستیم در جنگ بدرخشیم و مطمئنا می شکستیم اظهار کرد: وقتی که نماد ها عاشورایی در اندیشه، باور، مدل و الگوی فداکاری به صحنه امروز منتقل شد جامعه ایران اسلامی زنده شد، ایستاد و شکوه آفرید.

وی خاطرنشان کرد: شهیدان سازندگان یک امتداد هستند، شهیدان نقطه نیستند بلکه ستارگان دنباله داری هستند که می درخشند و مانند کهکشان روشنی مسیر را به ما نشان می دهند.

سلامی با اشاره به اینکه هر ملتی با هویت خود حرکت می کند بیان کرد: بدون هویت نمی توان به زندگی ادامه داد و هنر امام (ره) و شهیدان هویت دهی به ایران اسلامی با بازیابی فرهنگ عاشورا بود.

وی اضافه کرد: هر ملتی بر اساس شخصیت، تفکر و هویت خود عمل می کند و هرعملی در بیرون بازتاب واقعیتی است که در درون انسان می گذرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: شهدا توانستند معمار اصلی ساخت یک اندیشه هویت بخش، شخصیت آفرین، عزت آفرین و سعادت بخش برای جامعه ما باشند و تکیه گاه مستحکمی برای جامعه ساختند.

وی بیان کرد: ایران به ترازهای بالای اعتبار، عزت، آبرومندی، استقلال، آزادگی و حریت دست یافته است و تصوری که از ایران اسلامی امروز و بعد از انقلاب در ذهنیت جهان نقش می بندد حکایت از آزادگی، ثبات قدم، ادب، انسانیت و مهرورزی ملت ایران دارد.

سردار سلامی ادامه داد: وقتی برای نجات مستضعفان شهید می دهیم نشانگر اوج احساس و عاطفه است که آرامش و امنیت خود را در معرض خطر می اندازیم به قیمت اینکه مستضعفان به آرامش برسند.

وی با طرح این سوال که چرا دشمن تصور می کند که ریشه هر شکستی به ایران ربط پیدا می کند بیان کرد: این تفکر دشمن ناشی از عظمت ایران است که بدون حضور فیزیکی همه جا لمس می شود نشانگر درخشش خاص ملت ایران است.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه شهدا پایه گذار بزرگی و عظمت ایران بودند اذعان کرد: شهدا اجازه ندادند قدرت های بزرگ برای سرنوشت ایران معادله بسازند و مسیر ما برای آینده توسط بیگانگان ترسیم شود.

وی ادامه داد: شهدا و رزمندگان دفاع مقدس اجازه تسلط دشمن بر این ملت را ندادند و در زمینه هایی جنگیدند که سناریوهایی جهانی سازنده آن بودند.

سردار سلامی با بیان اینکه میدان هایی که شهدای ما وارد شدند سناریوهایی با مقیاس، طول و عرض جهانی بود اذعان کرد: دفاع مقدس یک جنگ نابرابر جهانیان با ایران بود قدرت های جهانی با هم گره خوردند و همه عرصه هایی که دشمنان برای ما چالش های بزرگ تولید کردند همه عرصه های جهانی بود.

وی با اشاره به اینکه در دفاع مقدس در معرض تهاجم سخت جهانی قرار گرفتیم عنوان کرد: ایران اسلامی در چنین شرایط سختی از خود قدرت نشان داد و بدون از دست دادن یک وجب از خاک خود همه آرزوهای دشمن را دفن کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: این مدیریت سیاسی آمریکایی ها در جنگ، حمایت اروپایی ها از رژیم بعثی تقویت ماشین های نظامی عراق توسط شوروی نشان از جهانی بودن هشت سال دفاع مقدس دارد.

وی اضافه کرد: ابعاد بزرگتری از جهانی بودن جنگ وجود دارد که هرچه بیشتر تبیین می شود جهانی بودن آن بیشتر مشخص می شود.

سردار سلامی با اشاره به اینکه کسانی مانند شهید رهنمون در برابر این جنگ جهانی ایستادند اظهار کرد: این شهدا بودند که یک قدرت پایان ناپذیر در اراده ملت ما کردند تا برای همیشه ثبات قدم باشند.

وی افزود: اگر امروز ما آزاد، ایمن و پیش رو هستیم به خاطر عظمت پایان ناپذیر در دوره دفاع مقدس است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه جنگ پایان نیافته است و شکل دیگری به خود گرفته گفت: عرصه های جدید این جنگ جهانی به تحریم اقتصادی، تهاجم فرهنگی، جنگ اطلاعاتی و تهدید نظامی تبدیل شده است که اگر اعتماد به نفس ایجاد شده نبود نمی توانستیم در برابر این جنگ جدید مقاومت کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما توانسته ایم منطقه را از تسلط استراتژیک دشمن خارج کنیم اذعان کرد: دشمن در شرق مدیترانه یک بازیگر شکست خورده است، دیگر از نقشه راه برای احیای رژیم صهیونیستی خبری نیست.

سردار سلامی اضافه کرد: دیگر از تلاش دشمن برای امتداد قدرت نظامی علیه سوریه خبری نیست و دیگر از حربه های دشمن برای فلج کردن ایران تحت عنوان تحریم خبری نیست.

وی با بیان اینکه امروز ایران قدرت فوق العاده ای دارد عنوان کرد: اگر ما در حوزه بهداشت یا موضوعات دیگر مشکلاتی داریم دشمنان ما هم مشکلات زیادی دارند اما ما امید به خدا را داریم که دشمنان از آن محروم هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: آرزو داریم این مجالس که یادآور فضیلت و حیات جاودانه شهیدان است در مسیر ثبات قدم و احیای ارزش های انقلاب قرار دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در پایان این مراسم از 12 خانواده شهید پزشک تقدیر شد.

642/ 3404
کد N135674

وبگردی