آفتاب

بیش از یک میلیون واحد مسکونی روستایی در کشور بهسازی شده است

بیش از یک میلیون واحد مسکونی روستایی در کشور بهسازی شده است

یاسوج - ایرنا- معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: عملیات بازسازی و بهسازی بیش از یک میلیون و 400 واحد مسکونی در کشور به پایان رسیده است.

ˈمحمدرضا شاملوˈ شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در یاسوج افزود: بر اساس برنامه پنجم توسعه مقرر شده که عملیات بهسازی بیش ازدو میلیون واحد مسکونی روستایی در کشور به اتمام برسد.

وی بیان کرد: در صورت تامین اعتبار و همکاری بانک های عامل پیش بینی می شود این مهم تا پایان برنامه پنجم عملی شود.

شاملو تصریح کرد: با تصویب نمایندگان و توجه دولت قرار است هشت درصد از اعتبارات عمرانی هر استان در بودجه سال 93 در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و شهرستان مربوطه قرار گیرد.

وی ابراز داشت: این میزان اعتبار برای اجرای طرح های عمرانی و بهسازی منازل مسکونی روستایی در هر استان و شهرستان هزینه خواهد شد.

وی میزان سقف تسهیلات بازسازی واحدهای مسکونی در روستاها را هم اکنون 120 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: یکی از اولویت های اساسی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزایش این میزان وام به 180میلیون ریال در سال آینده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ابراز رضایت از روند اجرای طرح های هادی روستایی استان کهگیلویه وبویراحمد ، افزود: پیش بینی می شود جشن اتمام اجرای طرح هادی در روستاهای بالای 20 خانوار این استان در سال 93 برگزار شود.

وی ابراز داشت: کهگیلویه وبویراحمد در زمینه اجرای طرح هادی روستایی بیش از هشت درصد از میانگین کشوری جلوتر است.

671/7530/ 1539
کد N135530

وبگردی