آفتاب
استاندار گیلان:

مسئولان برای اجرای مناسب مرحله‌ی دوم هدفمند کردن یارانه‌ها آماده باشند

مسئولان برای اجرای مناسب مرحله‌ی دوم هدفمند کردن یارانه‌ها آماده باشند

استاندار گیلان گفت: فرمانداران و مدیران برای اجرای مناسب مرحله‌ی دوم هدفمند کردن یارانه‌ها آماده باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه‌ی گیلان، دکتر «محمدعلی نجفی» استاندار گیلان در شورای اداری لنگرود با تأکید بر اینکه در برابر مردم که ولی نعمتمان هستند باید با آنان با حسن اخلاق و اخلاص برخورد کرد، گفت: مردم در برخی مواقع از نارسایی‌های زیاد گله‌مند نیستند بلکه از عدم حضور بموقع مدیران در عرصه‌ها و برخی تصمیمات نادرست و تبعیض‌ها نگرانند.

وی با بیان اینکه گیلان با وجود پتانسیل‌هایی که دارد نتوانسته به جایگاه مناسبش برسد، گفت: با وجود تلاش‌های انجام شده و نخبه‌پرور بودن گیلان در شاخص‌های توسعه‌ای در رتبه‌های خوبی قرار نداریم.

نماینده‌ی عالی دولت در گیلان گفت: با توجه به این شرایط استان، به همراهی و همدلی ویژه نیاز دارد و از مدیران می‌خواهم جدی‌تر فعالیت‌های خود را پیگیری کنند و در انجام کارها کوشاتر باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مذاکره با مدیران عامل شبکه‌های بانکی برای پویا شدن این سیستم در داخل استان گفت: 1750 میلیارد تومان بدهی به شبکه‌ی بانکی استان که از سالهای گذشته باقی‌مانده است، مشکلات زیادی را برای تأمین منابع مالی و تسهیلات واحدهای اشتغال آفرین ایجاد کرده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه 650 میلیارد تومان از این مطالب مربوط به بدهی ناشی از دیرکرد، جریمه و سود اصل بدهی کارخانجات چای است، گفت: 200 میلیارد تومان از بدهی‌های بانکی نیز مربوط به تسهیلات طرح‌های زودبازده در گذشته است که در زمان توزیع این مبلغ مشکلاتی وجود داشت و برخی‌ سرمایه‌های گیلان به خارج از استان برده شد.

وی ادامه داد: حتی در مواردی افرادی توانستند 40 تا 50 میلیارد تومان از بانک‌ها تسهیلات دریافت کنند بدون آنکه در این استان حضور داشته باشند و فعالیتی را انجام دهند.

دکتر نجفی با اشاره به اینکه گیلان زمانی مرکز ابریشم کشور بود، خاطرنشان کرد: در 10 تا 12 سال گذشته ظرفیت تولید ابریشم در گیلان به یک‌هشتم کاهش یافته است.

وی با اشاره به مشکلات نساجی گیلان گفت: زمانی لنگرود مهد تولید پارچه‌ها و کارخانه‌های ابریشمی بود در حالی که این صنعت هم‌اکنون با مشکلاتی مواجه است که می‌کوشیم با همکاری بانک صنعت و معدن غفلت‌های گذشته را جبران کنیم.

استاندار گیلان ادامه داد: همین موضوع درباره‌ی چای اتفاق افتاد و باغ‌های چای گیلان از 34 هزار هکتار سطح زیرکشت اکنون به 20 هزار هکتار کاهش یافته است در حالی که چای و ابریشم می‌توانستند بسیاری از مشاغل استان را تأمین کنند اما براثر غفلت‌هایی که شده است آنها را از دست دادیم.

دکتر نجفی با اشاره به برنامه‌ریزی برای ایجاد منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی در لنگرود گفت: از طریق رایزنی با دبیرخانه‌ی مناطق آزاد کشور این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: البته برای اینکه ایجاد این منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی با مشکل مواجه نشود در کنار پیگیری امور، سازمان مسئول آن نیز باید انتخاب شود.

دکتر نجفی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وظایف شهرداران برای ایجاد سیمای مناسب شهری در استان گفت: سیمای شهرهای گیلان، سیمای شهرهای زنده را ندارد و از شهرداران می‌خواهم در این زمینه بیشتر تلاش کنند و البته مردم هم همکاری داشته باشند.

استاندار گیلان با اشاره به در پیش بودن مرحله دوم هدفمند کردن یارانه‌ها افزود: از همه‌ی فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌خواهم مقدمات اجرایی این مرحله را بخوبی فراهم کنند.

دکتر نجفی افزود: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی مراقبت کنند تا با اجرای این مرحله کمترین مشکل برای مردم ایجاد شود و از افزایش بی‌علت قیمت کالاها نیز جلوگیری شود.

وی با تأکید بر لزوم آمادگی برای اجرای مرحله دوم هدفمند کردن یارانه‌ها در استان گیلان گفت: این مرحله بمنظور تقویت بخش صنعت و تولید و سلامت کشور اجراء می‌شود.

در این نشست که «جوادپور» فرماندار لنگرود توانمندی‌های این شهرستان را معرفی کرد.

«لاهوتی» نماینده‌ی لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با قدردانی از تلاش‌های استاندار گیلان برای برطرف کردن مشکلات استان به‌ویژه مسائل چایکاران و جذب فاینانس برای پروژه‌های بزرگ استان گفت: ایجاد منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی، تسریع در ساخت بندر چمخاله، کنارگذرهای شهرستان، سدهای لاستیکی و توسعه‌ی نواحی صنعتی از مهم‌ترین موضوعات استان است.

انتهای پیام

کد N135489

وبگردی