آفتاب
استاندار سمنان:

عزت نفس در نیروی انتظامی، پلیس را در میان مردم عزیزتر می‌کند

عزت نفس در نیروی انتظامی، پلیس را در میان مردم عزیزتر می‌کند

استاندار سمنان گفت: وجود عزت نفس در نیروی انتظامی، پلیس را در میان مردم عزیزتر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی سمنان، «محمد وکیلی» در همایش روسای کلانتری‌ها و فرماندهان پاسگاه‌های نیروی انتظامی استان سمنان در محل ستاد فرماندهی انتظامی استان با اشاره به فرمایشی از امیرالمومنین حضرت علی (ع) که نیروهای نظامی دژهای محکم و استوار کیان اسلام هستند، افزود: اسلام دین حکومت است، حکومتی که بر دل‌ها اثرگذارست و اثرگذاری آن با محبت تحقق می‌یابد و بر این اساس حکومت اسلامی بر دل‌ها حاکم است نه حکومت بر بدن‌ها و اجزا، و اثرگذاری آن با محبت اجرایی می‌شود چون محبت به مردم محبت به خداست.

وی تصریح کرد: محبت به مردم یکی از زیباترین جلوه‌های الهی است که باید بعنوان یک اصل در نیروی انتظامی مد نظر قرار گیرد.

استاندار سمنان، گفت: حضرت امام برای پیروزی انقلاب توجه‌ی ویژه‌ای به نیروی مردم و حضور آنها در صحنه‌های مختلف داشت و بر این اساس عشق و محبت به مردم بزرگ‌ترین سرمایه‌ی انقلاب اسلامی است.

وکیلی با بیان اینکه امروز دولت با اتکاء به قدرت مردم با کشورهای 1+5 در حال مذاکره است، تصریح کرد: این قدرت که جمهوری اسلامی عزتمندانه در یک سوی میزی است که آن سوی آن قدرت‌های اروپایی و آمریکا قرار گرفته نشأت گرفته از قدرت مردمی است.

وی هم‌چنین با اشاره به راهپیمایی حماسی مردم در 22 بهمن افزود: بار دیگر مردم با قدرت و عظمت و با شکوه به صحنه آمدند و طبق فرمایش حکیمانه مقام معظم رهبری بار دیگر انسجام و وحدت و اتحاد خود را به جهانیان نشان دادند.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه نام نیروهای انتظامی باید سبب آرامش، محبت، نشاط و امید در جامعه شود، گفت: نیروی انتظامی شاخص‌های مهمی دارد، اقتدار ظاهری و اقتدار باطنی و عملی از شاخص‌های مهم این نیرو است.

وکیلی ادامه داد: اقتدار در ظاهر و رعایت نظم و انضباط و حضور مقتدرانه در جامعه، سبب می‌شود قانون‌گریزان احساس خطر کنند و فضایی برای مجرمان ایجاد نشود.

وی هم‌چنین با اشاره به اعتماد مردم به نیروی انتظامی در ادامه بر ضرورت ایجاد احساس امنیت تأکید و اظهار کرد: هر چقدر عزت نفس در نیروی انتظامی بیشتر باشد این نیرو در میان مردم عزیزتر است.

استاندار سمنان با اشاره به دیگر ویژگی‌های نیروی انتظامی اظهار کرد: نیروی انتظامی در عین برخورداری از اقتدار و صلابت در مواجهه با مردم از رحمت و مهربانی برخوردار است و همین سبب ایجاد نگرانی در قانون‌گریزان و ایجاد امیدواری بیشتر در مردم و در جامعه‌ی اسلامی می‌شوند.

وکیلی هم‌چنین با اشاره به ضرورت احساس امنیت در جامعه، احساس امنیت را به بخش‌های امنیت روانی، اجتماعی و اخلاقی قابل تقسیم دانست و گفت: مردم باید احساس کنند که پلیس همواره در کنارشان است تا بستر برای مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف اجتماعی مهیا شود.

وی، با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از آموزه‌های اسلامی در اداره‌ی کشور و ایجاد نظم و امنیت اجتماعی، ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، از مهم‌ترین راهکارهایی است که می‌تواند علاوه‌بر تقویت ارزش‌های اسلامی در جامعه، در برطرف کردن مسائل و مشکلات اجتماعی گره‌گشا باشد.

استاندار سمنان با اشاره به بحث اخلاق و دین‌مداری در جامعه گفت: تهدیدات اصلی دشمن در تهدیدات اقتصادی و نظامی خلاصه نمی‌شود بلکه نگرانی جدی ما بحث فرهنگی و حفظ ارزش‌های اخلاقی و اسلامی است که در این رابطه توجه به مسأله‌ی تهاجم و شبیخون فرهنگی و جنگ نرم بسیار اساسی است.

وکیلی هم‌چنین سعه‌ی صدر، تقویت نیروی معنوی، تقویت روحیه‌ی علمی، آشنایی با علم روز، آمادگی جسمانی و رعایت نظم و انضباط ظاهری و باطنی را از ویژگی‌های مهم دیگر نیروی انتظامی برشمرد.

به گزارش ایسنا، «صارمی‌زاده» معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان، عرصه‌ی کار نیروی انتظامی را عرصه‌ای وسیع و متنوع دانست و گفت: نیروی انتظامی با عشق و اراده‌ی قوی در این عرصه برای ایجاد امنیت و آرامش مردم گام بر می‌دارد.

وی با تأکید بر ضرورت ایجاد امنیت پایدار در جامعه گفت: مردم ما شایسته‌ی بهترین خدمت‌ها هستند از این‌رو باید در همه‌ی عرصه‌ها و از هر فرصتی برای خدمت به این مردم قدردان بهره گرفت.

براساس این گزارش، سردار «میرزایی» فرمانده‌ی نیروی انتظامی استان سمنان هم با اشاره به شاخص‌های رشد نیروی انتظامی در امنیت، آرامش و آسایش مردم خاطرنشان کرد: امروز با فعالیت‌های مختلف و شبانه‌روزی نیروی انتظامی، اعتماد عمومی مردم استان نسبت به نیروی انتظامی افزایش یافته است.

انتهای پیام

کد N135428

وبگردی