آفتاب

همکاری محیط زیست و آموزش و پرورش/ معلمان اموزش زیست محیطی می بینند

همکاری محیط زیست و آموزش و پرورش/ معلمان اموزش زیست محیطی می بینند

سمنان - ایرنا - مدیرکل آموزش و مشارکت سازمان حفاظت محیط زیست گفت: 56 هزار معلم آموزش و پرورش در قالب دوره های آموزشی فشرده به عنوان تسهیل گران محیط زیست آموزش های لازم را فرا می گیرند.

ˈمحمد درویشˈ روز پنجشنبه در حاشیه گردهمایی دوستداران محیط زیست در گرمسار با اشاره به طرح ایجاد مدارس جامع محیط زیست در کشور به خبرنگاران گفت:با هدف توسعه آموزش های زیست محیطی تفاهم نامه همکاری این سازمان با وزارت آموزش و پرورش پانزدهم اسفند بین معاون رییس جمهوری و رییس سازمان محیط زیست و وزیر آموزش و پرورش منعقد می شود و در قالب آن مدارس جامع زیست محیطی راه اندازی می شود.

وی توسعه آموزش های زیست محیطی را از اهداف این تفاهم نامه بیان کرد و اظهار داشت: معلمان اموزش دیده به تدریج از سال تحصیلی 94 - 93 آموزش های فراگرفته را به شکل جذاب وارد مقاطع ابتدایی و متوسطه می کنند.

درویش، آموزش مردمی و شناسایی تمام تشکل های مردمی، واگذاری برخی از وظایف محیط زیست به ان جی اوها (NGO) و ایجاد خانه های محیط زیست در کشور را از برنامه های این سازمان بیان کرد.

وی افزود: ایجاد خانه های (پاتوق ها) محیط زیست در استانهای کشور از برنامه های این سازمان است تا تشکل های مردمی بتوانند با فراغ بال در این خانه ها حضور یافته و مشکلات را بررسی و در نهایت انتخاباتی برگزار کنند.

وی گفت: شبکه های ان جی اوهای شهرستانی، استانی و در نهایت منطقه ای تشکیل شود و در این زمینه شش منطقه اصلی ایجاد و شورای ملی ان جی اوهای سراسر کشور تشکیل می شود.

مدیرکل آموزش و مشارکت سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: بودجه سال آینده این سازمان 10 برابر نسبت به امسال رشد یافته است.ک/3

599/608/506
کد N135363

وبگردی