آفتاب
استاندار همدان:

منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی ملایر سریع‌تر اجرایی شود

منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی ملایر سریع‌تر اجرایی شود

استاندار همدان گفت: منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی ملایر سریع‌تر اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه‌ی همدان، «محمدناصر نیکبخت» امروز(پنج‌شنبه یکم اسفندماه) در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان اظهار کرد: با مذاکراتی که با سازمان تأمین اجتماعی داشتیم مقرر شد تا این سازمان در منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی جهان‌آباد و چند طرح دیگر اقتصادی سرمایه‌گذاری کند.

وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی کشور هیچ سرمایه‌گذاری تاکنون در استان همدان انجام نداده است، ادامه داد: در جلسه با مدیرعامل این سازمان مقرر شد تا این سازمان چند طرح اشتغالزا در استان ایجاد کند که بدنبال این هستیم یکی از این طرح‌ها منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی ملایر باشد.

استاندار همدان با اشاره به سفر معاون اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی به‌همراه هیئتی در هفته‌ی آینده به استان تصریح کرد: مسئولان مربوطه اطلاعات لازم برای اجرایی شدن منطقه‌ی اقتصادی ملایر را آماده کنند تا در صورت سفر این هیئت به همدان بعنوان یک طرح اقتصادی به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شود.

نیکبخت همچنین از اعلام آمادگی سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در واحدهای مرغداری استان خبر داد و گفت: این سرمایه‌گذار یکی از شرکت‌های بخش خصوصی است که توانایی تأمین نهاده، جوجه و خدمات مورد نیاز به مرغداری را دارد.

وی درباره‌ی برطرف کردن مشکل کارخانه‌ی کیوان نیز گفت: مدیرعامل این کارخانه به فردی بدهی داشته و فرد طلب‌کار از طریق مراجع قضایی اقدام کرد و حکم مصادره‌ی مواد اولیه‌ی کارخانه را گرفته بود.

استاندار همدان ادامه داد: هم‌اکنون از 230 شاغل در این کارخانه 120 نفر فعالیت می‌کنند، با مذاکراتی که با مدیرعامل انجام و مقرر شد تا مالک کارخانه یک سوم بدهی را بصورت نقد و دو سوم را بصورت اقساطی پرداخت کند.

نیکبخت درباره‌ی خواهرخواندگی استان همدان با یکی از شهرهای روسیه نیز گفت: سفیر ایران در این کشور و نماینده‌ی سابق نهاوند در مجلس یکی از شهرهای این کشور را برای خواهرخواندگی انتخاب کرده و برای معرفی پتانسیل‌ها و استعدادهای همدان هیئتی از اتاق بازرگانی استان همدان بمنظور شرکت در نمایشگاهی در این کشور اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه امسال 21 هزار شغل ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه 25 هزار نفر از لیست بیمه‌ی تأمین اجتماعی خارج شدند و در این جا با چهار شغل منفی روبرو هستیم.

انتهای پیام

کد N135325

وبگردی