آفتاب
همایش ملی فقه هسته‌ای

آیت‌الله سبحانی: استفاده از سلاح هسته‌ای به عنوان ابزار بازدارنده نیز حرام است

آیت‌الله سبحانی: استفاده از سلاح هسته‌ای به عنوان ابزار بازدارنده نیز حرام است

آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید در پیامی به همایش ملی فقه هسته ای اعلام کرد: نمی‌توان به عنوان سلاح بازدارنده نیز از سلاح هسته‌ای بهره برد و در آئین جهاد اسلام برای گشودن راه آزادی از ابزار حرام بهره گرفته نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، این مرجع تقلید روز پنجشنبه اول اسفند ماه در این پیام که در تالار اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد، آورده است: دانش هسته‌ای یکی از دانش‌های نوظهور بشریت امروز است که انسان در سایه تجربه و آزمایش بر آن دانش دست یافته است و جای سپاس و تشکر دارد ولی دانش‌های بشری به خصوص در علوم طبیعی بسان شمشیری دولبه است و می‌توان از آن برای سعادت بشر بهره برد، مانند انرژی هسته‌ای که در کشاورزی ،پزشکی و تولید برق استفاده می‌شود و در عین حال می‌توان از آن به عنوان سلاح مخرب استفاده کرد.

وی در ادامه پیام خود افزود است: با توجه به احترام به انسان در اسلام، بهره برداری به صورت سلاح از انرژی هسته‌ای کاملا مممنوع است و نمی‌توان به عنوان بازدارندگی از آن بهره برد و در آئین جهاد اسلام برای گشودن راه آزادی از ابزار حرام بهره گرفته نمی‌شود.

وی تاکید کرده است: اگر فردی از دشمن پناه خواست در اسلام به او فرصت داده می‌شود و قوانین نورانی اسلام چگونه می‌تواند به دشمنان بشریت اجازه دهد که بمب‌های هسته‌ای را برای کشتار مردم شهری که در آن کودکان شیرخوار، زنان و بیگناهان زندگی می‌کنند استفاده کند.

آیت‌الله سبحانی در ادامه پیام خود آورده است: مقام و منزلت انسان در اسلام به قدری ارزشمند است که هرگز نمی‌توان قطره خونی از او را بدون مجوز ریخت و کسانی که به عنوان ابزار بازدارنده دست به ساختن سلاح‌های کشتار جمعی می‌زنند فریب کاری می‌کنند چرا که روزی برای پیروزی خود از آن سلاح‌ها بهره گیری کرده‌اند.

وی ادامه داده است: پیامبر اسلام رحمت للعالمین است و انسان را هدف خلقت و آفرینش معرفی می‌کند آیا چنین آئینی اجازه می‌دهد بشر به دست خود منشا ویرانگری و تخریب گردد و امیدواریم کسانی که در همایش فقه هسته‌ای شرکت دارند مساله را به صورت علمی تحلیل و بررسی کنند و امیدواریم که دولت‌ها دست به استفاده از این سلاح ویرانگر نزده و دارندگان آن را وادار سازند این سلاح‌ها را از بین ببرند و دولت‌ها مبشر صلح و امنیت و سلامت باشند.

انتهای پیام

کد N135298

وبگردی