آفتاب

اجرای طرح کالبدی در استان‌های خراسان جنوبی، رضوی و شمالی

اجرای طرح کالبدی در استان‌های خراسان جنوبی، رضوی و شمالی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: طرح کالبدی در سه استان خراسان جنوبی، خراسان رضوی و خراسان شمالی اجرا می‌شود و ارائه برنامه توسعه شهرها و روستاهای استان در این طرح گنجانده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان‌جنوبی، یازدهمین جلسه کارگروه امور زیر بنایی استان با حضور 49 طرح مربوط به شهرستان‌های استان بررسی شد که از این تعداد 17 طرح مصوب شد.

مسعود مالکی در کارگروه امور زیر بنایی و شهرسازی استان گفت: طرح کالبدی شامل مناطق اقتصادی، گردشگری و تجاری می‌شود.

مالکی با توجه به اینکه این طرح از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: با تصویب این طرح، طرح‌های قبلی نیز باید پیگیری شود.

وی خراسان جنوبی را سومین استان پهناور کشور دانست و اظهارکرد: خراسان جنوبی هفت برابر وسعت خراسان شمالی را دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی دارای 28 شهر و دارای پراکندگی زیاد است، اظهارکرد: خراسان جنوبی پتانسیل‌هایی از قبیل معادن، مناطق گردشگری دارد و باید با دقت مورد توجه واقع و به دبیرخانه راه و شهر سازی ارسال شود.

مالکی با بیان اینکه بحث‌های گسترش شهرها و راه‌آهن نیز در طرح کالبدی گنجانده شده است تصریح کرد: در حال حاضر 25 جامع در حال اجرا است و طرح کالبدی تاکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی از پیشرفت فیزیکی 75 درصدی طرح ناحیه که مختص استان خراسان جنوبی است خبرداد و خاطرنشان کرد: 28 طرح جامع در شهرهای استان در حال اجرا است و از این تعداد 25 تا از این طرح‌ها آماده شده است.

انتهای پیام

کد N135251

وبگردی