آفتاب
شمخانی:

غرب چاره‌ای جز انتخاب میز مذاکره نداشته است

غرب چاره‌ای جز انتخاب میز مذاکره نداشته است

اهواز - خبرگزاری مهر: دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: مذاکرات آینده نشان می‌دهد که غرب چاره‌ای جز انتخاب میز مذاکره هسته‌ای در برابر ایران را نداشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی شمخانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اهواز اظهار کرد: اگر قرار باشد بهانه‌های واهی طرف مذاکره کنند در مذاکرات هسته‌ای ادامه پیدا کند و آنها به جای تعامل مسیر دشمنی با ملت ایران را در پیش بگیرند به آنها اعلام می کنیم که پنجره تعامل و همکاری با آنها برای همیشه باز نخواهد ماند.

وی با اشاره به برآوردهای محکم  جمهوری اسلامی از روند جاری و آینده مذاکرات و تنظیم راهبردهای مبتنی بر تامین منافع و حقوق قانونی هسته ای کشورمان، وجود اجماع و انسجام در سطوح عالی تصمیم گیری کشور را در پرونده هسته ای یاد آور شد و افزود: تزلزل طرخف مذاکره در ادامه مذاکرات یکی از اصلی ترین دلایلی است که می تواند غرب در ار برابر حسن نیت راستین جمهوری اسلامی در مذاکرات دچار خسارتی غیر قابل جبران کند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه متاسفانه نوعی توهم در خصوص تاثیر تحریم ها بر نظام جمهوری اسلامی در جریان مذاکرات بر طرف غربی مذاکره مستولی شده است، عنوان کرد: بهره گیری از این حربه علیه نظام راه به جایی نخواهد برد بلکه ارزیابی بی‌طرفانه و واقعی مؤلفه‌ها و عوامل مختلف سیاسی، اقتصادی، حقوقی و فنی تأثیرگذار بر شکل‌گیری دور جدید مذاکرات نشان می‌دهد که غرب چاره‌ای جز انتخاب میز مذاکره نداشته است.

دریابان شمخانی با بیان الینکه دوره اعتماد سازی که از سوی ایران آغاز شده است صرفا برای نشان داده حسن نیت ایران برای دنیا بوده است، تاکید کرد: این همکاری برای این مورد که ما قصد داریم به همه دنیا نشان دهیم که در خصوص صلح آمیز بودن فناوری هسته ای خود صادق هستیم و حاضریم با این کار بهانه های واهی غرب را رفع کنیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه اصول راهبردی جمهوری اسلامی ایران از سوی تیم مذاکره کننده به خوبی پیگیری می شود، عنوان کرد: اعضای تیم مذاکره کننده اراده سیاسی نظام برای تعامل سازنده در عرصه بین المللی را نمایندگی می کنند و در این مسیر با جدیت کامل با هدف تامین کامل حقوق ملت ایران ادامه مسیر خواهند داد.
 

کد N135242

وبگردی