آفتاب

آیت الله یزدی:قضات با علما ارتباط داشته باشند

آیت الله یزدی:قضات با علما ارتباط داشته باشند

قم - ایرنا- رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: قضات دادسراهای ویژه روحانیت با علمای شهرهای خود ارتباط داشته باشند و آنها را در جریان امور قرار بدهند.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمد یزدی روز پنجشنبه درهمایش سراسری دادسراها و دادگاه های ویژه روحانیت در قم، از قضات دادسراهای ویژه روحانیت خواست تا ارتباط بیشتری با مراجع و علما داشته باشند و آنها را در جریان اقداماتی که در این دادسراها انجام می شود قرار بدهند.

وی افزود: لباس روحانیت احترام خاصی دارد و در مواقع احضار روحانیون به دادسراها، لباس را محترم بشمارید و از پیشگیری و موعظه نیز غافل نشوید.

آیت الله یزدی در ادامه گفت: در قوه قضاییه براساس درجه بندی های جرایم تقسیمات صورت می گیرد، ولی تقسیمات بر اساس مخاطبین هم در دنیا بی سابقه نیست و تشکیل دادگاه ویژه روحانیت نیز بر همین اساس است و برای رفع و رجوع مسائل حقوقی روحانیت به عنوان قشری از جامعه، ایجاد شده است.

رییس اسبق قوه قضاییه خاطرنشان کرد: دادگاه ویژه روحانیت بر اساس ضرورتی که وجود داشت، بعد از انقلاب اسلامی و با نظر امام راحل (ره) شکل گرفت.

وی اضافه کرد: چندین سال از تاسیس دادگاه های ویژه روحانیت می گذرد و با تجربه های زیادی نیز مواجه بوده است و این دادگاه ها، آیین نامه های ویژه ای دارند که باید در کنار قوانین کلی مجازات های اسلامی رعایت شود.

آیت الله یزدی در پایان گفت: همه کسانی که در حکومت جمهوری اسلامی مسوولیتی را بر عهده دارند باید عدالت را رعایت کنند.

همایش سراسری دادسراها و دادگاه های ویژه روحانیت، امروز در سالن اجتماعات دادسرای ویژه روحانیت قم برگزار شد.

حجج اسلام رییسی معاون اول قوه قضاییه و منتظری رییس کل دادگاه های ویژه روحانیت نیز در این همایش سخنرانی کردند.

در پایان این همایش نیز کمیسیون های مختلف تخصصی تشکیل شد. ک/3

553 / 380/
کد N135138

وبگردی