آفتاب
استاندار اصفهان در دیدار با سفیر افریقای جنوبی عنوان کرد:

آماده برقراری ارتباط و تعاملات از اصفهان با آفریقای جنوبی هستیم

آماده برقراری ارتباط و تعاملات از اصفهان با آفریقای جنوبی هستیم

استفاده از تفاوت های ایران و آفریقای جنوبی در كنار نقاط مشترك بسیاری كه وجود دارد می تواند زمینه ساز همكاری و تعامل دو كشور در بخش های مختلف باشد.

ایلنا: استاندار اصفهان در دیدار با سفیر افریقای جنوبی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده استان اصفهان در زمینه علم و تکنولوژی، صنعت، کشاورزی، تجارت و گردشگری، آمادگی استان اصفهان را برای همکاری با افریقای جنوبی اعلام کرد و گفت: اصفهان شهر موزه‌ای کامل است و آن را پایتخت فرهنگی جهان اسلام می‌دانند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور، با اشاره به اینکه مایل هستیم که در قالب مبادلات اقتصادی و فرهنگی با استان‌های افریقای جنوبی نیز تعامل و همکاری داشته باشیم ادامه داد: اتاق بازرگانی اصفهان یکی از قوی‌ترین اتاق هاست، پیشنهاد همکاری با بخش خصوصی در زمینه توریست، تجارت، صنعت و کشاورزی و در سایه حمایت حکومت را از این طریق مطرح نمود.

استاندار اصفهان تشکیل کمیته‌ای برای بررسی زمینه‌های همکاری و مبادلات را در شکل گیری بهتر تعاملات مؤثر دانست و تأکید کرد: از این کمیته حمایت خواهیم کرد.

سفیر افریقای جنوبی نیز در این دیدار اصفهان را کلید ورود به ایران دانست و افزود: با توجه به امکانات و منابع اولیه و خام که در افریقای جنوبی وجود دارد و در کنار ان صنایع بزرگ ایران، زمینه ایجاد انرژی و تحرک بیشتر بین دو کشور وجود دارد.

وایتد، آمادگی کشورش را برای همکاری در زمینه مسائل علمی و تحقیقاتی، آموزش عالی، پتروشیمی و کشاورزی با توجه به اختلاف فصل که در دو کشور وجود دارد اعلام نمود.

وی ضمن بیان اینکه تجربیات خوبی در زمینه گردشگری داشته و اصفهان نیز پتانسیل بالایی در این زمینه دارد، اظهار داشت: می‌توانیم همکاری‌های گسترده‌ای در این زمینه داشته باشیم.

سفیر افریقای جنوبی گفت: در امر مبادلات اقتصادی این ارتباط چهره به چهره می‌تواند تأثیرگذار باشد.

کد N135137

وبگردی