آفتاب

مسابقه های ملی مهارت در ایران با استانداردهای جهانی برابری می کند

مسابقه های ملی مهارت در ایران با استانداردهای جهانی برابری می کند

ایلام- ایرنا- رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: مسابقه های ملی مهارت در جمهوری اسلامی اکنون با استانداردهای بین الملی و جهانی بخوبی برابری می کند.

به گزارش ایرنا، ˈکورش پرندˈ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران درایلام اظهار کرد: تمامی دولت ها و بویژه کشورهای توسعه یافته اهمیت قابل توجهی به مسابقه های مهارت می دهند و هر ساله با قدرت و افراد کامل در این رقابت ها شرکت می کنند.

وی افزود: توسعه رشته های مهارتی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران رشد چندانی نداشت، ولی در سال های گذشته این مسابقه ها بطور مستمر برگزار، و توسعه این رقابت ها از اهمیت بالایی برای مسوولان سازمان آموزش فنی و حرفه ای برخوردار است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: ایران برای نخستین بار در سال 2001 در مسابقه های جهانی شرکت کرد و در میان 35 کشور دنیا رتبه 35 را بدست آورد.

پرند گفت: حضور مستمر در این رقابت ها در سال های گذشته به شکوفایی استعدادهای جوانان ایرانی منجر شده بطوریکه کشورمان در رقابت های جهانی سال 2013 آلمان در میان 52 کشور شرکت کننده با شرکت در 11 رشته و 13 نفر مقام چهارم کسب کرد.

وی ادامه داد: تمامی افراد ایرانی شرکت کننده در مسابقه های جهانی مهارت به همراه تیم کره جنوبی، موفق به کسب دریافت دیپلم افتخار و نشان شدند.

رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور بیان کرد: این سازمان متولی ارایه آموزش های مهارتی کوتاه مدت منطبق با نیاز بازار است.

پرند اضافه کرد: این سازمان در حوزه های صنعت، خدمات و کشاورزی به متقاضیان آموزش ارایه می کند.

وی گفت: 700 مرکز دولتی فنی و حرفه ای در سراسر کشور وجود دارد و بر اساس سیاست این سازمان، بیشترین تمرکز در بخش دولتی در حوزه صنعت و کشاورزی و در بخش خصوصی روی حوزه خدمات است.

وی اظهار کرد: 13 هزار و 500 آموزشگاه فعال در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند و تاکنون نزدیک به پنج هزار استاندارد آموزش فنی و حرفه ای بر اساس دانش، مهارت و نگرش طراحی شده است.

وی گفت:تمامی مربیان مستلزم به رعایت این استانداردها بوده و بر این اساس آموزش دیده و انتخاب می شوند.

پرند افزود:تنها یک مرکز تربیت مربی در استان البرز وجود دارد که بین المللی است و 300 مربی از کشورهای خارجی از جمله عراق، افغانستان ، لبنان و کشورهای آفریقایی بر اساس نیاز آن منطقه در این مرکز آموزش می بینند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مدیریت منابع آبی را از مهم ترین محورهای مسابقه های جهانی 2103 عنوان کرد و افزود: تامین آب از مهم ترین چالش های پیش روی کشورها در آینده نزدیک است و تمامی دولتمردان توجه خود را بر روی این موضوع معطوف کرده اند.

پرند از برگزاری کارگاه بین المللی در حوزه مدیریت منابع آب از پنجم تا هفتم اسفند در مرکز تربیت مربی البرز با حضور 80 نفر از سازمان فنی و حرفه ای، شرکت فستو و ior (کشورهای اقیانوس ) خبر داد.

وی اضافه کرد: این سازمان برای توسعه فعالیت های منجر به اشتغالزایی، همکاری نزدیکی با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، بانک تعاون و رفاه، و سازمان بهزیستی دارد.

پرند یکی از نکات مهم در کسب و کار را طراحی پیش از تولید و بازاریابی و برند سازی و فروش پس از تولید دانست و تاکید کرد: برای تحقق این موضوع باید از وجود نیروهای متخصص استفاده کرد. ک/2

540/640
کد N135109

وبگردی