آفتاب

دریادار سیاری: به هیچ کشوری اجازه تعدی به آب های ایران را نمی دهیم

دریادار سیاری: به هیچ کشوری اجازه تعدی به آب های ایران را نمی دهیم

انزلی - ایرنا - فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: به هیچ کشوری اجازه تعدی به آب های سرزمینمان را نمی دهیم.

به گزارش ایرنا، امیر دریادار ˈ حبیب الله سیاری ˈ روز پنجشنبه در حاشیه اعطای درجه به فرمانده ناوگان شمال در جمع خبرنگاران اظهار کرد : کشورهای فرامنطقه ای در آب های آزاد حضور دارند، ولی اجازه ورود به آب های سرزمینمان را نمی دهیم .

وی با اشاره این که دو سوم کره زمین را آب تشکیل می دهد، افزود:80 درصد از این آب ها، آب های آزاد هستند و هر کسی می تواند در این محدوده حضور داشته باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: بدون ورود به آب های سرزمینی کشورهای دیگر، می توانیم به همه آب های آزاد وارد شویم و این حق ما است.

وی خاطرنشان کرد: اهل تعدی و تجاوز به آب های سرزمینی دیگران نیستیم ولی ورود به آب های آزاد حق همه کشورهای دنیا است.

وی تاکید کرد: حضور نیروی دریایی ایران در آب های آزاد، مظهر اقتدار جمهوری اسلامی است.

امیر دریادار سیاری در ادامه افزود: به خواست خدا، ناوشکن دماوند بزودی به ناوگان نیروی دریایی کشور ملحق می شود و برنامه های مهم دیگری نیز برای امسال داریم.

وی گفت: حضور در دریاهای آزاد نشانگر توانمندی ماست و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریا را به نمایش می گذارد .

وی ادامه داد : مرتب و مستمر در دریاهای آزاد حضور داریم و با رزمایش های تخصصی و آزمایش نیروها، مهمات و تجهیزات، توانمان را بهبود می بخشیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی از اعزام بیست و نهمین ناوگروه نیروی دریایی به خلیج عدن و دریای سرخ خبر داد و تصریح کرد: برای کشوری که 35 سال در تحریم است، ساخت ناوشکن، زیر دریایی و گشت زنی در دریاهای آزاد یک افتخار و نشان دهنده اقتدار کشور است.

امیر دریادار سیاری در ادامه در تشریح برنامه های این نیرو گفت: برنامه اصلی نیروی دریایی، ارتقای توان رزمی است.

وی تاکید کرد: نیروی دریایی باید به حدی از قدرت برسد که در همه آب های مرزی جمهوری اسلامی ایران و آب های آزاد و هرجا منافع دارد، همانند دوران دفاع مقدس با قدرت حضور یافته و از کیان و اقتدار کشور دفاع کند.

وی پرورش نیروی انسانی مورد نیاز را یکی دیگر از برنامه های مستمر و مهم این نیرو عنوان و خاطرنشان کرد: امروز این امر با آموزش نیروهای شایسته در مراکز آموزشی در شهرهای رشت، منجیل و نوشهر انجام می شود.

فرمانده نداجا با اشاره به این که قبل از انقلاب آموزش نیروها توسط خارجی ها صورت می گرفت، خاطرنشان کرد: امروز این آموزش ها با کیفیت و استاندارد بالای جهانی توسط نیروهای داخلی انجام می پذیرد و نمونه کارآمدی این آموزش ها، فرماندهانی هستند که ناوهای ما را در آب های آزاد هدایت می کنند .

وی با اشاره به سی ام بهمن ماه 88 به عنوان سالروز الحاق ناوشکن جماران گفت: امروز ناوشکن، زیردریایی و ناو موشک انداز می سازیم و تاکتیک ها و تکنیک ها نیز به خوبی توسط نیروها اجرا می شود .

به گزارش ایرنا، مراسم ارتقای درجه ˈافشین رضایی حدادˈ فرمانده ناوگان شمال، منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش و فرمانده ارشد آجا در گیلان از ناخدا یکم به «دریادار دوم» روز پنجشنبه در انزلی انجام شد. ک/2

620/695/508
کد N135108

وبگردی