آفتاب
مهر گزارش می دهد/

بخت شهرداری 90 ساله بالاخره باز شد/ صندلی شهردار به رئیس شورا رسید

بخت شهرداری 90 ساله بالاخره باز شد/ صندلی شهردار به رئیس شورا رسید

خرم آباد - خبرگزاری مهر: بالاخره پس از شش ماه معطلی در انتخاب شهردار خرم آباد مرکز لرستان شاهد تعیین تکلیف شهرداری 90 ساله بود تا صندلی شهردار به رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از شش ماه بلاتکلیفی شهرداری خرم آباد و اداره شدن مهم ترین شهر استان لرستان با سرپرستی بالاخره حکم شهردار خرم آباد به تایید وزارت کشور رسید تا ساعت 9 صبح شنبه هفته آینده خرم آباد شاهد معارفه نخستین شهردار دوره جدید شورای اسلامی شهر خرم آباد باشد.

محمد مهرابی شهردار جدید خرم آباد و رئیس قبلی شورای اسلامی شهر خرم آباد با اشاره به تایید حکم شهرداری خود از سوی وزارت کشور گفت: مراسم  معارفه با حضور نماینده ولی فقیه در لرستان، استاندار لرستان، اعضای شورای اسلامی شهر خرم آباد، مدیران شهرداری و دیگر مسئولان استان برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: با توجه به تایید حکم شهرداری بنده، به طور طبیعی از عضویت در شورای شهر خرم آباد کنار خواهم رفت.

مهرابی که نخستین شهردار دوره جدید فعالیت شورای اسلامی شهر خرم آباد است مهم ترین اولویت خود در شهرداری خرم آباد را توجه به جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی عنوان کرد و بیان داشت: این کار به طور جدی و بدون فوت وقت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی تعدیل نیروی انسانی مازاد در شهرداری خرم آباد در راستای توانمندسازی بدنه شهرداری را از دیگر برنامه های خود برشمرد و گفت: به دنبال برچیدن فعالیت سنتی در شهرداری و پایدار کردن مدیریت علمی در این مجموعه هستیم.

مهرابی تعامل با دستگاههای اجرایی استان به ویژه دستگاههای مرتبط و همچنین ایجاد روحیه نشاط و امید در شهر خرم آباد را از دیگر اولویتهای خود اعلام کرد.

انتخاب شهردار خرم آباد پس از شش ماه معطلی در حالی صورت می گیرد که پیش از این انتقادات زیادی از مجموعه شورای شهر خرم آباد به دلیل تعلل در این زمینه از سوی مسئولان استان صورت گرفته بود.

در این راستا استاندار لرستان پیش از این در سخنانی با ابراز گلایه مندی از شورای شهر به خاطر تاخیر در معرفی شهردار خرم آباد گفته بود که دوستان شورای شهر به اندازه کافی تمرین دموکراسی انجام داده اند و اگر از تمرین کردن خسته شده اند بهتر است زودتر شهردار را انتخاب کنند.

هوشنگ بازوند با بیان اینکه عملکرد شورای شهر خرم آباد در انتخاب شهردار برازنده مرکز استان نیست، گفت: در حالیکه همه مراکز استانهای کشور شهردار خود را شناخته اند درست نیست که تنها مرکز استان لرستان شاهد بلاتکلیفی در این زمینه باشد.

این انتقادات در حالی مطرح می شد که پیش از آن نیز رئیس کل دادگستری لرستان به شورای شهر خرم آباد در زمینه تاخیر در انتخاب شهردار هشدار داده و گفته بود که فقط دوماه فرصت دارند تا با کنار گذاشتن اختلافات نسبت به امور جاری که در شرح وظایف شوراها آمده اقدام کنند در غیر این صورت موضوع در شورای حل اختلاف مطرح و چنانچه شورای حل اختلاف تشخیص دهد اختلاف موجود بین اعضای شورای شهر موجب اختلال در ایفای وظایف قانونی شورای شهر شده به طور قطع حکم به انحلال آن صادر خواهد کرد.

این انتقادات همه در حالی مطرح می شد که 17 جلسه شورای شهر تا آن روز به نتیجه ای مشخص برای انتخاب شهردار نرسیده بود تا اینکه در دیماه سالجاری شورای شهر تصمیم گرفت مسئویت شهردار خرم آباد به محمد مهرابی رئیس این شورا بسپارد.

بنابر این گزارش پیش از این هرمز نصیری از اردیبهشت ماه سال 91 تا چهارم آذرماه سالجاری مسئولیت شهرداری خرم آباد را به عهده داشت تا از آذرماه شهرداری خرم آباد شاهد معارفه نخستین سرپرست شهرداری در دوره جدید فعالیت شورای اسلامی دوره چهارم شهر خرم آباد باشد.

یحیی عیدی بیرانوند که مطابق قانون می توانست حداکثر سه ماه مسئولیت سرپرستی شهرداری خرم آباد را بر عهده داشته باشد روز شنبه جای خود را محمد مهرابی می دهد تا دو ماه و 29 روز مسئولیت مهم ترین شهرداری لرستان را بر عهده داشته باشد.

این در حالیست که صندلی شهرداری خرم آباد در طول سالهای گذشته همواره صندلی لرزانی بوده به طوریکه عمر مدیران شهری خرم آباد بسیار کوتاه بوده و همین امر برنامه ریزی در حوزه مدیریت شهری را با چالشهای جدی مواجه کرده است.

طی سالهای اخیر وضعیت ترافیک، پروژه های نیمه کاره، معضل آبگرفتگی، وضعیت فضای سبز، وضعیت مبلمان شهری، ساخت و سازهای غیرمجاز، بافتهای فرسوده،عدم جذب سرمایه گذاری، بی توجهی به ظرفیتهای گردشگری خرم آباد، عدم اجرای پروژه های عمرانی کارشناسی و بزرگ، معضل حاشیه نشینی و دهها معضل شهری دیگر مردم خرم آباد را آزار می دهد و همچنان پایه های مدیریت شهری در خرم آباد می لنگد.

 شهرداری خرم‌آباد در سال 1303 تاسیس شده و علی رغم نزدیک به 89 سال سابقه همچنان با مشکلات عدیده ای مواجه است.

کد N135025

وبگردی