آفتاب

دیدار مدیران سینمایی کشور با آیت‌الله مکارم شیرازی

دیدار مدیران سینمایی کشور با آیت‌الله مکارم شیرازی

تعدادی از مدیران سینمایی کشور، امروز (پنجشنبه) با آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در قم دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قم، این مرجع تقلید در این دیدار که رئیس سازمان سینمایی کشور و دیگر مسئولان سینمایی حضور داشتند، خواستار رسیدگی به انتقادات وارد شده به برخی از فیلم‌های جشنواره فجر شد.

آیت‌الله مکارم شیرازی، امور مذهبی و فرهنگی را دارای ظرافت و حساسیت‌های خاص دانست و افزود: باید در صورت بروز اشتباه در این امور، انتقادات را پذیرفت و به اصلاح آن پرداخت.

وی به برخی حاشیه‌های مربوط به فیلم «رستاخیز» نیز اشاره کرد و گفت: مردم درباره شخصیت‌های اسلامی به نسبت شخصیت‌های مذاهب دیگر فرق قائلند و حساس هستند و نباید حساسیت مردم را نادیده بگیریم.

این مرجع تقلید با اشاره به اثرگذاری فراوان صنعت سینما و فیلم، اظهار کرد: با فیلم کارهای بسیاری می‌شود کرد؛ همانگونه که فیلمی چون فیلم امام علی(ع) تأثیرگذاری چشمگیری داشت.

مکارم شیرازی، زحمات کشیده شده در خصوص جشنواره فیلم فجر را مورد توجه قرار داد و گفت: در این جشنواره فیلم‌های ارزشمند و فاخری نیز وجود داشت.

وی، فیلم‌های ارزشی و مذهبی تولید شده را بسیار خوب و تأثیرگذار توصیف کرد د افزود: در قم گروه‌های مختلفی از تاریخ‌دانان و فقها و حدیث‌دانان وجود دارند که می‌توانند در این امر کمک بسزایی داشته باشند.

در این دیدار، حجت‌الله ایوبی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی، محمد احسانی معاون آثار سینمایی و سمعی و بصری سازمان سینمایی و علیرضا رضاداد دبیر جشنواره فیلم فجر، در سفر خود به قم به همراه علی مسگری و مهدی توکلیان معاونان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند.

انتهای پیام

کد N134948

وبگردی