آفتاب

معاون سازمان انرژی اتمی: سلاح هسته ای دیگر نقش بازدارندگی ندارد

معاون سازمان انرژی اتمی: سلاح هسته ای دیگر نقش بازدارندگی ندارد

قم ـ ایرنا ـ معاون راهبردی و امور مجلس سازمان انرژی اتمی گفت: امروز بمب اتم و سلاح هسته ای تا حد زیادی خاصیت خود را از دست داده است و دیگر نقش بازدارندگی ندارد.

به گزارش ایرنا، ˈبهروز کمالوندیˈ روز پنجشنبه در همایش ملی فقه هسته ای در قم افزود: امروز تاثیر تصمیم سازی دولت ها به نفع گروه های غیردولتی، نهادهای حقوق بشری و حوزه های بشری عوض شده است.

وی گفت: در اندیشه دینی، بازدارندگی ابتدا از خود شروع می شود و سپس به دیگران سرایت می کند.

کمالوندی بر ضرورت رعایت حقوق بشر دوستانه از سوی کشورها تاکید کرد و افزود: بشریت در مقابل علوم ضدبشری، حقوق بشر دوستانه را نگاشته که باید به آن احترام گذاشت.

وی با بیان اینکه حقوق بشردوستانه برغم تدوین و تلاش انسان برای تاثیرگذاری آن فاقد کارایی لازم است، افزود: نگاه و پیام الهی که جمهوری اسلامی حامی و حامل آن است، تاثیر بیشتری بر کنترل تفکر تهاجمی بشر دارد.

کمالوندی با بیان اینکه وظیفه جمهوری اسلامی است که فتوای رهبر معظم انقلاب را تبیین کند، افزود: این فتوا بر قلوب جهانیان تاثیر گذاشته چرا که در آن دلسوزی، کرامت و حفظ نسل بشر لحاظ شده است.

وی آوردگاه امروز جهان را آوردگاه اندیشه دانست و افزود: دشمن در این آوردگاه از نظام جمهوری اسلامی و دین اسلام عقب مانده است و تلاش دارد تا با ساخت سلاح هسته ای عقب ماندگی خود را جبران کند.

همایش ملی فقه هسته ای به مدت دو روز و در روز 30 بهمن امسال در تهران در محل سازمان انرژی اتمی و اول اسفند نیز در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قم با حضور، علما، اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی و پژوهشگران فقه و حقوق برگزار شد.

این همایش با پیام آیات جوادی آملی و سبحانی از مراجع تقلید آغاز به کار کرد.

سازمان انرژی اتمی و مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) از دستگاه های برگزارکننده این همایش بودند.

هدف از برگزاری این همایش بررسی و تبیین مبانی فقهی و حقوقی فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحریم ساخت، انباشت و به کارگیری سلاح هسته ای بود.ک/3

569 / 380/
کد N134932

وبگردی