آفتاب

امتیاز ویژه گمرکی برای بندرهای گناوه و دیلم لحاظ شود

امتیاز ویژه گمرکی برای بندرهای گناوه و دیلم لحاظ شود

گناوه -ایرنا- نماینده مردم بوشهر، گناوه ودیلم درمجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به این که عمده واردات کالا از امارات متحده عربی به استان بوشهر از طریق بندرهای گناوه و دیلم انجام می شود، باید امتیازات ویژه ای برای این دو بندر لحاظ شود.

عبدالکریم جمیری ، روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: دو بندر یاد شده از معافیت 20 درصدی گمرکی در ترخیص کالا بهره نمی برند و ضروری است مسوولان ذی ربط برای برقراری این امتیاز چاره اندیشی کنند.

وی اظهارکرد:برای برخورداری از این معافیت ، در هفته جاری نشستی با رییس گمرک ایران انجام و مشکلات و خواسته های مردم استان بوشهر با او درمیان گذاشته شد.

وی ارتقای گمرک بوشهر، تبدیل شدن گمرک دیلم به اداره کل و تبدیل وضعیت دفتر گمرک بندرریگ به مدیریت را از دیگر مباحث مطرح شده در نشست با رییس گمرک ایران ، بیان کرد و گفت:در ارتباط با این موارد موافقت اولیه کسب شد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه ودیلم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین گرفتن مجوز برای ورود و ترخیص کالاهای موردنیاز مردم از بندر های گناوه و دیلم ازدیگر مباحث مطرح شده در نشست با رییس گمرک ایران بود.

وی گفت:همچنین قراراست نشستی باحضور همه مسوولان گمرک استان بوشهر با رییس گمرک ایران برگزار شود.

اشتغال بیش از 70 درصد از جمعیت 120 هزارنفری شهرستان های گناوه ودیلم در شمال استان بوشهر به دریا و مبادلات با کشورهای همسایه خلیج فارس وابسته است.ک/3

637/539 /679
کد N134894

وبگردی