آفتاب
معاون مدیر كل كتابخانه های عمومی خوزستان خبر داد:

آغاز فاز ششم ایستگاه های مطالعه در خوزستان

آغاز فاز ششم ایستگاه های مطالعه در خوزستان

در فاز ششم ایستگاههای مطالعه، 8 ایستگاه دیگر در شهرستان­های اهواز و آبادان هر كدام دو ایستگاه و در شهرستان های شوشتر، مسجدسلیمان، دزفول، بندر امام نیز یك ایستگاه افتتاح خواهد شد.

ایلنا: معاون مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از آغاز فاز ششم ایستگاه­های مطالعه استان خوزستان در شهرستان شوش‌تر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، منصور کوهی رستمی گفت: طرح ایستگاه مطالعه بر اساس دغدغه­‌های مقام معظم رهبری مبنی بر گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی و با هدف ارتقای سطح مطالعه و آوردن کتاب به میان مردم طرح‌ریزی شده است.

وی افزود: این طرح در مراکز و مکان‌های پر رفت‌وآمد همچون فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن، بیمارستان‌ها، ترمینال‌ها، درمانگاه‌ها، بانک‌ها و... با هدف دسترسی آسان مردم به کتاب و استفاده از وقت­‌های اضافه و انتظار مردم به اجرا درآمده است.

معاون مدیر کل تاکید کرد: در پنج فاز اولیه ۳۰ ایستگاه در سطح استان راه اندازی و مورد استفاده مردم استان قرار گرفته است و در فاز ششم ایستگاههای مطالعه، ۸ ایستگاه دیگر در شهرستان­های اهواز و آبادان هر کدام دو ایستگاه و در شهرستانهای شوشتر، مسجدسلیمان، دزفول و بندر امام نیز یک ایستگاه افتتاح خواهیم کرد. تا پایان این فاز تعداد شهرستانهای دارای ایستگاه­های مطالعه به ۱۰ شهرستان افزایش خواهد یافت.

رستمی گفت: تا فاز پنجم ۴۹۵ هزار نسخه کتاب به ایستگاه­های مطالعه استان تزریق شده است و در فازششم نیز ۷۵ هزار نسخه به این کتب اضافه شده است. در واقع تاکنون ۹۰ عنوان کتاب در ۵۷۰ هزار نسخه برای ایستگاه­های مطالعه استان خوزستان اختصاص پیدا کرده است. در پنج فاز اجرا شده بیش از ۳۷۳ هزار نسخه کتاب در ایستگاه­های مطالعه استان به امانت رفته است که ۷۰ هزار آن به ایستگاه­های مطالعه برگشت داده شده است.

رستمی در پایان گفت: سی و یکمین ایستگاه مطالعه استان و اولین ایستگاه مطالعه شهرستان شوش‌تر امروز در بیمارستان تأمین اجتماعی افتتاح شده است. برای این ایستگاه در نود عنوان بیش از ۱۲ هزار نسخه کتاب در نظر گرفته شده است که در صورت نیاز، این میزان افزایش خواهد یافت.

کد N134840

وبگردی