آفتاب

لزوم تقویت فرهنگ پیشگیری از بیماری‌های کلیوی در بین دانش‌آموزان

لزوم تقویت فرهنگ پیشگیری از بیماری‌های کلیوی در بین دانش‌آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: حس نوع‌دوستی و فرهنگ پیشگیری از بیماری‌های کلیوی باید در میان دانش‌آموزان تقویت شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، به نقل از انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان، "مرتضی تمجیدی" در دیدار مدیر و جمعی از اعضای انجمن کلیوی زنجان با وی، افزود: پیشگیری از بیماری‌های کلیوی و سالم زیستن، رمز موفقیت انسان‌ها است.

وی تاکید کرد: پیشنهادات و برنامه‌های انجمن کلیوی زنجان به صورت مکتوب به این اداره‌کل ارسال شده تا به صورت دستورالعمل اجرایی و در اولین فرصت به مدارس و آموزشگاه‌ها ابلاغ شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، فعالیت‌های انجمن کلیوی زنجان را انسانی و الهی دانست و گفت: این اداره‌کل با به‌کارگیری امکانات موجود برای همکاری همه‌جانبه با انجمن کلیوی زنجان آمادگی دارد.

در این دیدار، مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان نیز گفت: 58 بیمار دیالیزی، پیوند کلیه و مراقبتی از کارکنان، معلمان و دانش‌آموزان آموزش و پرورش زنجان است.

"محمدرضا طهماسبی" افزود: انجمن کلیوی زنجان با همکاری آموزش و پرورش، برنامه‌های متنوعی را در جهت پیشگیری از گسترش بیماری‌های کلیوی در میان فرهنگیان و دانش‌آموزان داشت.

وی به برگزاری دو مرحله همایش علمی و آموزشی برای مربیان، دبیران علوم‌تجربی و مدیران مدارس اشاره کرد و گفت: فراخوان سه سال پیاپی نقاشی و انشاء در میان دانش‌آموزان با موضوع بیماری‌های کلیوی به مناسبت روز جهانی کلیه به همراه اهدای جوایز به برندگان، از دیگر برنامه‌های مشترک بین انجمن و آموزش و پرورش است.

این مسوول، ادامه داد: تست قندخون، فشارخون و مشاوره در میان کارمندان آموزش و پرورش انجام شد.

مدیر انجمن کلیوی زنجان اظهارکرد: در مناسبت‌های مختلف پزشکان و کارشناسان انجمن برای سخنرانی به مدارس اعزام شدند. همچنین در سالجاری مسابقات فوتسال و والیبال جام رمضان در حمایت از بیماران کلیوی از سوی اداره آموزش و پرورش ناحیه دو زنجان برگزار شد.

وی به برگزاری کارگاه آموزشی در دو مرحله برای مربیان بهداشت مدارس ناحیه یک و 2 در بهمن‌ماه امسال در جهت آموزش و پیشگیری از افزایش بیماری‌های کلیوی اشاره کرد و گفت: در همین راستا بسته‌های فرهنگی و آموزشی در چند مرحله و با همکاری نواحی چهارده‌گانه آموزشی توزیع شد.

مدیر انجمن کلیوی زنجان با اشاره به اینکه در مناسبت‌های ویژه دانش‌آموزان، اولیاء و مربیان از بیماران بخش دیالیز زنجان و شهرستان‌ها عیادت کردند، افزود: دانشجویان پزشکی از آبان‌ماه امسال برای آموزش، در پنج مدرسه راهنمایی به عنوان پایلوت حضور داشتند و این برنامه در طول سال تحصیلی ادامه داشت.

طهماسبی گفت: پرونده مراقبتی و حمایتی برای دانش‌آموزان دارای علایم بیماری‌های کلیوی و غربال شده و در واحد بیماریابی انجمن کلیوی زنجان تشکیل شد.

همچنین در جهت تعامل و همکاری‌های بیشتر، پیش‌نویس تفاهم‌نامه انجمن کلیوی زنجان جهت بررسی به مدیرکل آموزش و پرورش زنجان تقدیم شد.

انتهای پیام

کد N134759

وبگردی