آفتاب

استاندار کردستان بر ضرورت توسعه روابط ایران و عراق در ابعاد مختلف تاکید کرد

استاندار کردستان بر ضرورت توسعه روابط ایران و عراق در ابعاد مختلف تاکید کرد

کردستان ایران در تمام ابعاد، از جمله مرز باشماق مریوان پتانسیل و ظرفیت‌های بسیار خوبی برای گسترش همکاری‌های مشترک و توسعه سطح مناسبات دارد و نیز با داشتن توانمندی‌ها و تجربیات فراوان در زمینه‌های مختلف، از اراده و آمادگی کافی برای گسترش روابط خود با کردستان عراق برخوردار است.

ایلنا: استاندار کردستان با اشاره به نقاط مشترک و استراتژیک تاریخی و فرهنگی بین کشورهای ایران و عراق، برضرورت توسعه بیش از پیش روابط این دو کشور در ابعاد مختلف تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مریوان، روز چهارشنبه درمراسم افتتاحیه سالن مسافربری پایانه مرزی باشماق مریوان، روابط دو کشور را روابطی صمیمانه و دوستانه توصیف کرد و گفت: امروزه در شرایطی هستیم که تعاملات ویژه‌ای از جمله گردشگری، تجاری و سیاسی بسیار خوبی بین دو منطقه ایران و عراق وجود دارد.

وی ضمن قدردانی از حضور هیات کردستان عراق در این مراسم تصریح کرد: پایانه مسافربری که افتتاح شد خود موجب تقویت این مهم خواهد بود

زاهدی با بیان اینکه تقویت رابطه بین دو کشور موجب گسترش تعامل بیشتری خواهد شد، افزود: امیدواریم روابط کردستان ایران و اقلیم کردستان عراق فقط محدود به تجارت و مسافرت نشود.

وی با تاکید براینکه کردستان ایران آمادگی دارد روابط خود را در همه زمینه‌ها با عراق توسعه دهد، گفت: کردستان ایران در تمام ابعاد، از جمله مرز باشماق مریوان پتانسیل و ظرفیت‌های بسیار خوبی برای گسترش همکاری‌های مشترک و توسعه سطح مناسبات دارد و نیز با داشتن توانمندی‌ها و تجربیات فراوان در زمینه‌های مختلف، از اراده و آمادگی کافی برای گسترش روابط خود با کردستان عراق برخوردار است.

استاندار کردستان در پایان سخنانش یادآور شد: باید تلاش کنیم تا دو همسایه در سایه هم‌فکری و همدلی نیاز‌ها و مشکلات خود را برطرف کنند و دولت تدبیر و امید نیز نگاه توسعه‌ای با کشورهای همسایه داشته باشد.

کد N134617

وبگردی