آفتاب
دبیر چهارمین جشنواره فیلم کوتاه حسنات خبر داد:

تقاضای 15 استان برای برگزاری همزمان جشنواره حسنات/ تجلیل از شهرام ناظری در جشنواره حسنات

تقاضای 15 استان برای برگزاری همزمان جشنواره حسنات/ تجلیل از شهرام ناظری در جشنواره حسنات

ازویژگی های خاص چهارمین جشنواره حسنات آن است که برای تقدیر از فعالیت های انسان دوستانه و نیکوکاری اهالی هنر نیز در این جشنواره ویژه برنامه ای در نظر گرفته شده است واز شهرام ناظری، خواننده محبوب کشورمان که کنسرت‌هایی به نفع بیماران سرطانی، اوتیسم، دانش آموزان شین آبادی و موارد دیگر برگزار و عواید این کنسرت ها را شخصا به خانواده آنها تقدیم کرده است، به شکل ویژه تقدیر می شود و امیدواریم ویژگی های اخلاقی این هنرمند به‌عنوان اسطوره هنری الگویی برای بقیه باشد.

ایلنا: دبیر چهارمین جشنواره فیلم کوتاه حسنات با اشاره به اینکه امیدواریم ویژگی‌های اخلاقی شهرام ناظری، به‌عنوان اسطوره هنری، الگویی برای بقیه مطرح شود ادامه داد: با تمهیداتی که اندیشیده شده است از هنرمندانی که در سایر رشته‎های هنری کار خیر انجام می‌‎دهند نیز تجلیل می‌‎شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، محمد سعید عشاقی گفت: آئین افتتاحیه این جشنواره در ۱۴ اسفندماه در تالار فرشچیان برگزار می‌‎شود اما پیش از آن با حضور در گلستان شهدا با آرمان‌های شهیدان تجدید بیعت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه جشنواره حسنات با برگزاری آیینی در ۱۱ اسفندماه افتتاح می‌شود، افزود: در راستای تشویق عملی احسان و نیکوکاری در این مراسم از صندوق‌های قرض الحسنه سنتی، موسسات فرهنگی که منشأ خدمات خیر برای جامعه بوده‌اند، یک فرد خیر و خانواده خیران مرحوم تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های خاص جشنواره حسنات مانند مردمی بودن و کادر اجرایی جوان بیان داشت: با توجه به ارسال آثاری از تمام استان‌های کشور این جشنواره به حق لایق نام جشنواره ملی است.

عشاقی با اشاره به اینکه ۱۵ استان کشور تقاضای برگزاری همزمان جشنواره را داشتند، تاکید کرد: برای برگزاری این جشنواره اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری، استانداری و حوزه هنری با ما همکاری داشتند و با حمایت‌های خود برگزاری جشنواره را در فضای داخلی شهر و استان تقویت کردند.

وی اضافه کرد: کتاب فیلمنامه‌های جشنواره حسنات جزو کتب برگزیدگان جشنواره تقدیر از خادمان فرهنگ مکتوب بود که نشانه این است که این جشنواره از نظر فنی نیز به استانداردهای لازم رسیده است.

دبیر جشنواره حسنات افزود: امسال برای نخستین بار برخی قرض الحسنه‌ها با اختصاصی بودجه به جوانان کمک کرند تا فیلم‌هایی با این موضوع بسازند که جای تقدیر دارد.

وی افزود: برای اختتامیه برنامه هنری موسیقایی ویژه‌ای تدارک دیده‌ایم که در اردیبهشت ماه به شکل رسمی رونمایی می‌شود و امیدواریم لایق معرفی پایتخت فرهنگی جهان اسلام باشد.

دبیر جشنواره حسنات با اشاره به اینکه از امسال برنامه‌ای نیز برای تجلیل از هنرمندانی که در سایر رشته ‌ها منشأ کارهای خیر بوده‌اند نیز داریم، اظهار داشت: امسال از شهرام ناظری، خواننده محبوب کشورمان که کنسرت‌هایی در زمینه فعالیت‌های انسان دوستانه و به نفع بیماران سرطانی، اوتیسم، دانش آموزان شین آبادی و موارد دیگر برگزار و عواید این کنسرت‌ها را شخصا به خانواده آن‌ها تقدیم کرده است، به شکل ویژه تقدیر می‌شود و امیدواریم ویژگی‌های اخلاقی این هنرمند به‌عنوان اسطوره هنری الگویی برای بقیه باشد.

کد N134605

وبگردی