آفتاب

استاندار لرستان:برنامه‎ریزی برای کاهش 10 درصد تصادفات استان تدوین و اجرایی شود

استاندار لرستان:برنامه‎ریزی برای کاهش 10 درصد تصادفات استان تدوین و اجرایی شود

استاندار لرستان گفت: دستگاه‎های اجرایی و مدیران مربوطه باید بسته پیشنهادی خود به ‎منظور کاهش 10 درصدی تصادفات استان در سال 93 نسبت به سال‎جاری را تدوین و اجرایی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، هوشنگ بازوند در جلسه کارگروه ایمنی و تصادفات استان با بیان اینکه باید برای کاهش تصادفات و تلفات جاده‎ای برنامه‎ریزی و سرمایه‎گذاری دقیق صورت گیرد، اظهار کرد: به همین منظور دستگاه‎های اجرایی از جمله سازمان حمل‎ونقل و پایانه‎ها، اداره کل راه و شهرسازی و پلیس راهنمایی و رانندگی استان باید تا نیمه اسفندماه امسال، برنامه‎های خود را جهت کاهش تصادفات به‎ویژه در ایام نوروز ارایه دهند.

وی با بیان اینکه دستگاه‎های اجرایی و مدیران مربوطه باید بسته پیشنهادی خود را به ‎منظور کاهش 10 درصدی تصادفات استان در سال 93 نسبت به سال‎جاری تدوین و اجرایی کنند، تصریح کرد: همچنین باید در کارگروه ایمنی و تصادفات استان آمارهای دقیق با تجزیه و تحلیل‎های کاربردی ارائه شود تا فرصت تصمیم‎گیری مناسب در این کارگروه هدر نرود.

بازوند اضافه کرد: کمیته آمار، تجزیه و تحلیل به‎ منظور مقایسه وضع استان با استانداردها تشکیل شود تا با انجام مقایسه‎های کارشناسی و علمی برای رفع مسائل و مشکلات برنامه‎ریزی دقیق صورت گیرد.

استاندار با تاکید بر ارتقاء سطح ایمنی جاده‎های استان با همکاری نیروهای پلیس راه و راهنمایی و رانندگی، یادآور شد: انجام لکه‎گیری‎های اصولی و روکش آسفالت در برخی محورها از جمله محورهای ترانزیتی ضروری است که باید تا قبل از تعطیلات نوروز اجرا شود.

وی همچنین با انتقاد از برخی بریدگی‎ها و دوربرگردان‎های غیراستاندارد در محورهای ارتباطی استان، بیان کرد: این موارد باید با دقت بررسی و رفع شود چرا که در بسیاری از موارد استفاده نابجا از دوربرگردان‎ها موجب بروز تصادفات جبران‎ناپذیر می‎شود.

انتهای پیام

کد N134424

وبگردی