آفتاب

8 میلیون مسافر وارد اردبیل شدند

8 میلیون مسافر وارد اردبیل شدند

معاون استاندار اردبیل گفتَ: امسال 8 میلیون مسافر وارد استان اردبیل شده‌اند، از این تعداد، یک میلیون و 500 هزار گردشگر در سفرهای نوروزی در سطح استان، تردد داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در اردبیل، «میرجعفریان» در جلسه‌ی شورای هماهنگی مدیریت بحران و ستاد ویژه‌ی نوروزی با اعلام این مطلب، افزود: اماکن عمومی باید آماده‌ی ارائه‌ی خدمات به مسافران نوروزی باشند.

وی با اشاره به کاهش فشار گاز در هفته‌های پیشین خاطرنشان کرد: ادارات استان با کاهش یک تا دو درجه، روزانه یک میلیون مترمکعب در مصرف گاز صرفه‌جویی کرده‌اند طوریکه این میزان از 8 به 6 میلیون مترمکعب رسید.

«بهرام نقی‌زاده»، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: ستاد ویژه‌ی نوروزی از 27 اسفندماه در محل نگارخانه‌ی خطایی تشکیل می‌شود و تا 15 فروردین‌ماه آماده‌ی ارائه‌ی خدمات به مسافران نوروزی است.

وی تصریح کرد: ایمنی در سفر، نظم و امنیت، راهنمایی مسافران، آماده‌سازی تجهیزات گردشگری و معرفی توانمندی‌های گردشگری استان، جشنواره‌های نوروزی و حمل و نقل و امکانات هوایی و زمینی، نظارت بر قیمت‌ها و خدمات ارائه‌شده از برنامه‌های ستاد ویژه‌ی سفرهای نوروزی است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان اردبیل با بیان اینکه در جلسات توجیهی، وظایف بخش‌های مختلف ستاد، شرح داده می‌شود، افزود: این ستاد با همکاری شهرداری‌ها، جمعیت هلال‌احمر استان، صداوسیما، دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش، پلیس راه استان، راهنمایی و رانندگی فعالیت می‌کند.

نقی‌زاده یادآور شد: دانشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی نیز در مواقع ضروری برای اسکان مسافران در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

کد N134421

وبگردی