آفتاب

کاهش 6 درصدی مراجعه‌کنندگان به‌علت نزاع در مازندران

کاهش 6 درصدی مراجعه‌کنندگان به‌علت نزاع در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از کاهش 6 درصدی مراجعه‌کنندگان نزاع در 10 ماهه‌ی سال در استان خبر داد.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از کاهش 6 درصدی مراجعه‌کنندگان نزاع در 10 ماهه‌ی سال در استان خبر داد.

دکتر «علی عباسی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی مازندران، با اشاره به کاهش شمار مراجعه‌کنندگان نزاع در 10 ماهه‌ی سال افزود: در این مدت 21 هزار و 975 نفر بدنبال وقوع نزاع به مراکز پزشکی قانونی مازندران مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال 6 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: از کل مراجعه‌کندگان نزاع در 10 ماهه‌ی سال 14 هزار و 868 نفر مرد و بقیه زن بودند.

ساری بیشترین مراجعه‌کنندگان نزاع به پزشکی قانونی

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، بیشترین مراجعه‌کنندگان نزاع را بترتیب شهرستان‌های ساری با 4205 نفر، بابل با 2845، چالوس با 2236 مورد و کمترین آن سوادکوه با 09 ، عباس‌آباد با 353 و جویبار با 375 مورد ثبت شده ‌است.

عباسی ادامه داد: شهریور با 2740 نفر، تیرماه با 2665 نفر، مرداد با 2592 نفر بیشترین و دی‌ماه با 1468نفر و آذر با 2581 نفر کمترین ماه‌هایی بودند که آمار نزاع در آنها ثبت شده است.

وی با اشاره به درگیری‌هایی که بدنبال تصادفات جزئی بین دو یا چند وسیله‌ی نقلیه رخ داده را از مراجعات پزشکی قانونی دانست و افزود: به علت ناراحتی و عدم کنترل، مشاجره لفظی رخ می‌دهد و این مشاجرات به درگیری‌های فیزیکی منجر می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تصریح کرد: بسیاری از این درگیری‌ها همراه با آثار و علائم ضرب و جرح هستند و بدنبال آن به شکایت از طرف مقابل و ارجاع به پزشکی قانونی منجر می‌شود.

عباسی از هموطنان به خصوص رانندگان خواست در حوادث رانندگی با تحمل و سعه‌ی صدر برخورد کنند تا طی مراحل قانونی و جبران خسارت از طریق مبادی ذی‌ربط انجام شود.

انتهای پیام

کد N134405

وبگردی