آفتاب

رقابت سه هزار رباتیک کار در شهرری آغاز شد

رقابت سه هزار رباتیک کار در شهرری آغاز شد

شهرری -ایرنا- سه هزار رباتیک کار استان تهران در قالب 374 محله رقابت های خود را لحظاتی پیش در ورزشگاه شهید مدرس شهرری آغاز کردند.

شهرداری منطقه 20 و رییس اجرایی این رقابت ها روز پنج شنبه در این مراسم گفت: بیش از 900 تیم برگزیده رباتیک در قالب سه هزار رباتیک کار از کانون های رباتیک جشنواره شکوفای 374 محله شهر تهران به دبیرخانه مرکزی معرفی شده اند که رقابت نهایی آنان از صبح امروز به مدت دو روز به میزبانی منطقه 20 آغاز شد.

ˈمنصور کتانبافˈ با اشاره به اینکه ارزیابی علمی این رقابت توسط کمیته ملی ربوکاپ کشور و با حضور نخبگان بین المللی انجام می شود.

وی اظهار کرد:رقابت نهایی در 10 لیگ پارک نوری، فوتبالیست کنترلی،مبارز، رالی، خدمتکاری ، جاده صاف کن، شکارچی نور، آتش نشان، حل ترافیک شهری و آزاد به نحوی اجرا می شود.

وی افزود:غرفه های این جشنواره به امکانات فنی IT و ارتباطی مجهز هستند.

وی همچنین رده سنی رباتیک کاران را 5 تا 18 سال برشمرد و گفت: در لیگ آزاد تحت عنوان خلاقیت، نمایشگاهی از ربات هایی که در خدمت حل معضلات شهری و شهروندی هستند به نمایش عموم گذاشته می شود.

کتانباف محل برگزاری مسابقه ورزشگاه شهید مدرس جنب مترو شهرری اعلام کرد و افزود: نتایج نهایی رقابت ها و افراد برگزیده در هر لیگ در مراسم اختتامیه جشنواره رباتیک که سوم اسفند ماه در فرهنگسرای ولا برگزار و اعلام می شود.

شهردار منطقه 20 تهران، تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و استخراج آمار و اطلاعات سال گذشته پیش بینی می شود در زمان برپایی این جشنواره شهرری پذیرای بیش از چهار هزار شهروند تهرانی باشد.

کتانباف گفت: برگزاری این رقابت علمی در مناطق جنوب تهران تاثیر بسزایی در شناساندن نقاط قوت و پتانسیل های این منطقه به شهروندان تهرانی دارد.

این رقابت ها به میزبانی منطقه 20 شهرداری شهرری برای دومین سال متوالی در این منطقه برگزار می شود.

1724/687/ 605
کد N134312

وبگردی