آفتاب

52 هزار کوهنورد ایرانی زیر پوشش بیمه ورزشی قرار دارند

52 هزار کوهنورد ایرانی زیر پوشش بیمه ورزشی قرار دارند

همدان- ایرنا- رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای سراسری کشور گفت: هم اکنون 52 هزار کوهنورد در کشور به صورت سازمان یافته زیر پوشش بیمه ورزشی قرار دارند.

به گزارش ایرنا ˈرضا زارعیˈ شامگاه چهارشنبه در حاشیه آغاز صعود زمستانی کوهنوردان به قله یخچال صاحب الزمان (عج) در ارتفاعات الوند شهرهمدان در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون 500 گروه کوهنوردی در سطح کشور فعال هستند که همگی با مجوز فعالیت پنج ساله زیر مجموعه 30 هیات کوهنوردی قرار دارند.

وی اظهارکرد:همچنین پنج هزار مربی در رشته کوهپیمایی و 150 مربی فعال در سنگنوردی دیواره و یخنوردی فعالیت آموزش را برعهده دارند.

زارعی گفت: هم اکنون در کشور شاهد استقبال خوب اقشار مختلف جامعه از کوهپیمایی و کوهنوردی هستیم به طوری که در فصول گرم سال و در دو روز پایانی هر هفته یک میلیون و 200 هزار نفر به این ورزش می پردازند.

وی با اشاره به صعود 10 کوهنورد به قله های هشت هزار متری جهان در امسال اظهارکرد:امسال از بین این 10 نفر، چهار صعود موفقیت آمیز داشتیم که با هزینه شخصی به قله های کانگچنجونگا، چو اویو و ماناسلو واقع در نپال صعود کردند.

وی با بیان اینکه کمبود اعتبار، از دغدغه های اصلی این فدراسیون

است، گفت: برآورد بودجه ما 15میلیارد ریال است اما اعتبار فعلی فدراسیون یک ششم این مبلغ است که مجبوریم بخش خصوصی را فعال، و بخشی از بار هزینه هم بر دوش ورزشکاران باشد.

وی با اشاره به ایجاد کمپ های آموزشی هیمالیانوردی جوانان 18 تا 23 سال در سال آینده اظهارکرد: جوانان علاقه مند در این کمپ ها زیرنظر مربیان مطرح کشور آموزش می بینند.

400 کوهنورد باتجربه کشور از بامداد روز پنجشنبه صعود زمستانی خود به قله یخچال صاحب الزمان (عج) در ارتفاعات الوند شهر همدان را آغاز کردند.

قله یخچال صاحب الزمان (عج)یا ˈگاوبرهˈ از قله های واقع در کوهستان الوند با سه هزار و 486 متر ارتفاع است.

7520/576/640
کد N134311

وبگردی