آفتاب

تبدیل سلطانیه به قلب تپنده‌ی گردشگری با حضور سرمایه‌گذاران

تبدیل سلطانیه به قلب تپنده‌ی گردشگری با حضور سرمایه‌گذاران

شهردار سلطانیه با بیان اینکه مسئولان باید به این باور برسند که شهر سلطانیه توانایی جذب سرمایه‌گذار را دارد، گفت: با نهادینه شدن این فکر می‌توان سلطانیه را به قلب تپنده‌ی گردشگری استان و حتی منطقه تبدیل کرد.

«محمد عینی‌فرد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی زنجان، با اشاره به این مطلب، اظهار کرد: توسعه‌ی شهری، به حضور سرمایه‌ی بخش خصوصی نیاز دارد و سلطانیه بعنوان شهری تاریخی که بتازگی ارتقاء یافته و در تقسیمات کشوری بعنوان شهرستان معرفی شده است، این ظرفیت را دارد که سرمایه‌ی بخش خصوصی را با بازده مناسب بازگرداند.

وی تصریح‌ کرد: شکل‌گیری این باور، به تلاش فراوان نیاز دارد و در گام نخست باید کارهای زیربنایی در عمران‌ شهری انجام شود تا سرمایه‌گذار برای حضور در این شهر تاریخی ترغیب شود و در این رابطه در ماه‌های گذشته کارهای خوبی انجام شد که امیدواریم با حمایت‌های مسئولان استان شاهد بازخورد مناسب این فعالیت‌ها باشیم.

این مسئول با بیان اینکه ساماندهی منظر شهری و ایجاد فضای سبز مناسب در کنار توسعه‌ی مراکز تفریحی و خدماتی از نخستین اقدامات در راستای توسعه‌ی شهر سلطانیه است، ادامه داد: رایزنی‌هایی در این رابطه انجام شده است و جلساتی با سرمایه‌گذاران برگزار شد تا شرایط برای فعالیت این بخش در منطقه فراهم شود که این موضوع بارقه‌ی امیدی است برای اینکه در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد شهری تاریخی با ابعاد بین‌المللی باشیم که می‌تواند نیاز خیل عظیم گردشگران را در هر حوزه‌ای برطرف کند.

عینی‌فرد، ساماندهی مجموعه‌ی گردشگری و تفریحی شاه‌بلاغی را از اولویت‌های شهرداری برای توسعه و سرمایه‌گذاری برشمرد و یادآور شد: این طرح در صورت پایان به یکی از نقاط زیبا و جذاب شهر سلطانیه تبدیل می‌شود که قطعاً گردشگران از چنین امکاناتی استقبال می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه شهروندان سلطانیه باید به این باور برسند که در شهری تاریخی سکونت دارند و باید در توسعه‌ی آن سهیم باشند، خاطرنشان کرد: با قبول این باور قطعاً شهروندان نیز با مسئولان در مسیر توسعه همگام می‌شوند و این نیاز واقعی شهری تاریخی هم‌چون سلطانیه است.

انتهای پیام

کد N134279

وبگردی