آفتاب

یک مسوول : خطر آتش سوزی خوابگاه دختران چابهار دوسال پیش به مسوولان اعلام شد

یک مسوول : خطر آتش سوزی خوابگاه دختران چابهار دوسال پیش به مسوولان اعلام شد

نیکشهر، زاهدان - رییس شورای اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: وقوع خطر آتش سوزی خوابگاه دختران چابهار دوسال پیش به مسوولان ذیربط تذکر داده شده بود اما بی توجهی به آن باعث حادثه امروز شد.

بامداد امروز در خوابگاه دانش آموزی وابسته به دانشگاه دریانوردی چابهار اتش سوزی رخ داد که خساراتی در پی داشته اما خوشبختانه به کسی آسیبی وارد نشد.

عبدالعزیز بلوچزهی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: دو سال پیش و پس از آتش سوزی دبیرستان وابسته به دانشگاه چابهار که منجر به حضور اعضای کمیسیون آموزش مجلس برای بازدید و تحقیق میدانی شد به مسوولان ذیربط متذکر شدیم که برای استانداردسازی محیط باید چاره و راهکار اساسی اتخاذ شود.

وی ابراز داشت: متاسفانه باوجود پیگیری های صورت گرفته در جریان آتش سوزی خوابگاه دبیرستان شبانه روزی چابهار در آن زمان هیچ مسوول یا شخصی مقصر شناخته نشد و کادر قبلی که در وظایف خود اگر نگوییم مقصر بودند، قصور داشته اند، همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد.

وی گفت: دو سال پیش که 5 نفر از نخبگان جوان نیکشهری در آتش سوزی چابهار سوختند از این خوابگاه بازدید به عمل آمد. مسائل و مشکلات مربوطه به مسوولان گوشزد شد ولی با گذشت این مدت زمان طولانی پیگیری و اقدامات لازم انجام نشد.

رییس شورای اسلامی استان سیستان و بلوچستان ابراز داشت: مسوولان باید جدیت بیشتری در ایمن سازی خوابگاه ها و مدارس شبانه روزی انجام دهند تا شاهد از دست رفتن جوانان و نخبگان کشورمان نباشیم.

بلوچزهی از مسوولان ملی و استانی بویژه استاندار سیستان و بلوچستان خواست با توجه به تحصیل دختران و پسران دانش آموز نخبه در دبیرستان دانشگاه چابهار، تمهیدی اتخاذ شود تا از بروز چنین حوادث ناگوار جلوگیری و با افرادی که در وظایف خود قصور دارند برخورد قانونی شود.

در این رابطه رییس دانشگاه دریانوردی چابهار حاضر به گفت و گو نشد اما ˈجهان تیغˈ مسوول روابط عمومی این مرکز علمی در اظهارنظری کوتاه به ایرنا گفت: در رابطه با دو سال پیش صحبتی ندارم اما این که گفته شده هیچ پیگیری صورت نگرفته، واقعا ظلم به دانشگاه است.

به گزارش ایرنا، شماری از مراکز علمی دانشگاهی در سیستان و بلوچستان واحدهای آموزشی در مقاطع ابتدایی تا دبیرستان را زیر نظر خود دارند که اداره آموزش و پرورش در امور اجرایی و انتصابات آن دخالت چندانی ندارد.

7306/2729 ** 1917
کد N134119

وبگردی