آفتاب
گزارش خبری/

حلاوت صنعت گردشگری کام لرستانیها را شیرین نکرد/ سودی که سر سفره مردم نیامد

حلاوت صنعت گردشگری کام لرستانیها را شیرین نکرد/ سودی که سر سفره مردم نیامد

خرم آباد - خبرگزاری مهر: در حالی که استان لرستان دارای جاذبه های متعددی در زمینه طبیعی، تاریخی و گردشگری مذهبی است اما استاندار لرستان معتقد است که هنوز مردم این استان شاهد به بار نشستن این صنعت و چشیدن حلاوت ناشی از آن نبوده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، لرستانیها در سرزمینی زندگی می کنند که از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب با جاذبه های رنگارنگی آذین بسته شده که باید قدردان تمام این نعمت های خدادادی باشیم و از آنها برای توسعه اقتصادی استان نهایت استفاده را ببریم.

لرستان را می توان سرزمین کوه های سربه فلک کشیده، رودخانه های خروشان و آبشارهای سحرانگیز، دشت های بهشتی، دریاچه های منحصر به فرد، تالابهای بکر و جنگلهای انبوه بلوط نامید، جایی که یک قطعه ناب از طبیعت بهشت وار ایران اسلامی را در خود جای داده است.

شاید در کمتر جایی بتوان به فاصله چند کیلومتری تالابهای منطقه گرمسیر پلدختر به رشته کوه پربرف اشترانکوه و تونل برفی ازنا رسید، چهارفصل بودن لرستان فرصتی است که به نظر می رسد کمتر به آن پرداخته شده است.

این در حالی است که امروزه صنعت گردشگری در تجارت جهانی رتبه نخست را به خود اختصاص داده و در حقیقت بزرگترین منبع ارزآوری در صادرات به شمار می رود به طوریکه میلیون ها نفر در جهان را به خدمت گرفته است.

با این تفاسیر به رغم قابلتهای منحصر به فرد لرستان در ابعاد مختلف تاریخی، طبیعی، گردشگری سلامت و گردشگری مذهبی، اکوتوریسم و ... هنوز درآمد ناشی از این صنعت پرسود به جیب لرستانی ها نیامده است تا استاندار لرستان نیز بر این موضوع صحه بگذارد.

هوشنگ بازوند در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وجود پتانسیلها و ظرفیتهای متعدد گردشگری در استان لرستان عنوان کرد: استان لرستان دارای آبشارهای زیبا و متعدد، آثار تاریخی، جاذبه های گردشگری مذهبی، چشمه ها، رودخانه ها و ... است.

وی با تاکید بر استفاده مناسب از این ظرفیت ها و سرمایه گذاری در این حوزه تصریح کرد: صنعت گردشگری حوزه ای پر سود در دنیا محسوب می شود در حالیکه متاسفانه سود این صنعت هنوز بر سر سفره مردم استان لرستان نیامده است.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه حوزه گردشگری سرانه درآمدی بسیار بالایی دارد بیان داشت: این حوزه می تواند فرصتهای شغلی فراوانی در استان ایجاد کند.

وی با بیان اینکه حلاوت و شیرینی صنعت گردشگری کام مردم لرستان را شیرین نکرده است، عنوان کرد: باید زیرساختها و سرمایه گذاری لازم برای توسعه صنعت گردشگری در استان صورت گیرد.

بازوند همچنین با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی مناسب برای ایام نوروز آینده اظهار داشت: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که ما آمادگی لازم برای پذیرایی از پنج میلیون مسافر را داشته باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت اندیشیدن تمهیدات لازم برای اقامت 500 هزار مسافر نوروزی در استان، عنوان کرد: باید این هدف را برای خود ترسیم و برای دستیابی به آن برنامه ریزی کنیم.

استاندار لرستان همچنین موفقیت در هدفگذاری و برنامه ریزی را در گرو هماهنگی و همکاری بین بخشی دستگاهها دانست و بیان داشت: در این راستا هیچ دستگاهی نباید وظیفه خود را کوچک بشمارد.

بازوند ادامه داد: در حقیقت برآیند عملکرد مجموعه ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی در استان می تواند رضایتمندی پنج میلیون مسافر نوروزی را به همراه داشته باشد و این افراد مبلغ خوبی برای استان لرستان باشند.

وی با تاکید بر اینکه اگر در این زمینه مدیریت خوبی صورت گیرد می توان به رضایتمندی مسافران نوروزی امیدوار بود، افزود: همچنین باید دستگاههای متولی امر به سمت انجام کارهای نو و تازه برای جذب گردشگران حرکت کنند.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه شهرداریها می توانند در زمینه انجام کارهای نو و ابتکاری پیشگام باشند، عنوان کرد: تا فرصت باقیست در مدت زمان باقی مانده تا نوروز شهرداران با استفاده از مشاوران خبره برای پذیرایی از مهمانان نوروزی برنامه ریزی کنند.

بازوند با تاکید بر اینکه دستگاههای مرتبط باید به دنبال ارائه خدمات نو و جدید باشند، یادآور شد: در صورت بسترسازی مناسب در این بخش و ارائه خدمات مطلوب مسافران نوروزی سال 93 می توانند یک سیما و فضای خوبی از لرستان را ارائه دهند.

وی با تاکید بر اینکه ایام تعطیلات نوروزی برای ما یک فرصت است، عنوان کرد: اگر بتوانیم در ایام عملکرد خوبی برای معرفی جاذبه های استان داشته باشیم این امر می تواند در جذب سرمایه گذاران نیز موثر باشد.

استاندار لرستان از فرمانداران شهرستانهای مختلف استان خواست نسبت به تشکل جلسات ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی و اندیشیدن تدابیر لازم برای میزبانی از مسافران اقدام کنند و افزود: این ایام فرصتی مناسب برای معرفی شهرستانهای مختلف استان است.

بازوند با تاکید بر اینکه فرمانداران در انجام برنامه ها باید رویکرد خود را جذب سرمایه گذار قرار دهند، عنوان کرد: می توان در کنار جاذبه های گردشگری و تاریخی، برخی فرصت های سرمایه گذاری موجود در هر شهرستان را نیز معرفی کرد.

کد N133952

وبگردی