آفتاب

رودخانه‌های خوزستان نیازمند هشداردهنده آلودگی نفتی هستند

رودخانه‌های خوزستان نیازمند هشداردهنده آلودگی نفتی هستند

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: لازم است هشدار دهنده آلودگی نفتی بر سیستم پایش رودخانه‌ها نصب شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه خوزستان، احمدرضا لاهیجان‌زاده در شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون، اظهار کرد: نکته بسیار مهمی که در زمینه پایش رودخانه وجود دارد این است که سیستم پایش باید تکمیل شود و در صورت نصب هشداردهنده آلودگی نفتی، می‌توان به محض ورود یا افزایش غلظت ماده نفتی در رودخانه به سرعت از طریق سنسورهای موجود در سیستم اعلام و پایش انجام شود.

وی خواست که سیستم پایش به اداره کل محیط زیست اتصال پیدا کند تا مجموعه حفاظت محیط زیست نیز بتواند شرایط را از طریق این سیستم رصد کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان اظهارکرد: سیستم پایش رودخانه در مراحل اولیه باقیمانده است و قرار بود چند پارامتر دیگر نیز به آن اضافه شود،بنابراین ضروری است سیستم تکمیل شود. البته طرح با استرالیا هماهنگ شده بود و تاکنون سرمایه‌گذاری خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

لاهیجان‌زاده در ادامه تشکیل کارگروه حفاظت کیفی رودخانه در شهرستان‌ها را پیشنهاد داد و گفت: این کارگروه با ریاست فرماندار در شهرستان‌هایی که به طور مستقیم با رودخانه دیگر هستند، تشکیل شود که شهرستان‌های گتوند، شوشتر، باوی، اهواز، خرمشهر، آبادان و دزفول از جمله این شهرستان‌ها هستند.

انتهای پیام

کد N133734

وبگردی