آفتاب

سیاست دولت توسعه روابط با کشورهای دنیا بخصوص همسایگان است

سیاست دولت توسعه روابط با کشورهای دنیا بخصوص همسایگان است

مریوان، سنندج - ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان حمل و نقال پایانه های کشور یکی از مهمترین سیاست های دولت را توسعه روابط با کشورهای دنیا بخصوص کشورهای همسایه در حوزه های مختلف بویژه اقتصادی، تجاری و بازرگانی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، داود کشاورزیان روز چهارشنبه در مراسم افتتاح پایانه مسافربری مرز رسمی باشماق مریوان با اشاره به اشتراکات فراوان میان دو کشور ایران و عراق افزود: آمادگی کامل برای توسعه ارتباطات اقتصادی و تجاری با کشور عراق را از طریق مرزهای مشترک داریم.

وی سیاست دولت را توسعه روابط با همه کشورها بخصوص کشورهای همسایه دانست و گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران با اقلیم کردستان عراق نیز در سال های اخیر رشد خوبی داشته است و آماده توسعه هرچه بیشتر این روابط هستیم.

وی با اشاره به سرمایه گذاری های انجام شده در مرز رسمی باشماق مریوان، گفت: انتظار می رود روز به روز بر حجم روابط و توسعه مبادلات در این مرز با کشور عراق افزوده شود.

کشاورزیان با اشاره به اینکه دو کشور ایران و عراق زمینه های همکاری زیادی با هم دارند، اظهار امیدواری کرد با رفع مشکلات سوریه، عراق هم مسیر ترانزیتی خوبی برای ایران باشد.

وی با اشاره به اینکه از سال 85 تاکنون در مرز باشماق مریوان 15میلیون دلار توسط سازمان حمل و نقل و پایانه ها سرمایه گذاری شده است، گفت: 35 میلیون دلار نیز برای بهسازی جاده سنندج - مریوان - باشماق، سرمایه گذاری شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان حمل و نقال پایانه های کشور، سیاست دولت را ایجاد بسترهای لازم برای تقویت روابط اقتصادی و تجاری با سایر کشورها دانست و گفت: سرمایه گذاری در حوزه راه ها به عنوان یکی از نیازهای زیربنایی در دستور کار است.

کشاورزیان اظهار امیدواری کرد با افزایش اعتبارات بتوان این بسترها را فراهم کرد و شاهد شکوفایی اقتصاد کشور باشیم.

پایانه مسافربری مرز رسمی باشماق مریوان روز چهارشنبه با حضور رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، استاندار سلیمانیه عراق و استاندار کردستان به بهره برداری رسید.ک/3

533/570/681
کد N133662

وبگردی