آفتاب

سوخت گذاری دوباره نیروگاه اتمی بوشهر طبق برنامه پیش می رود

سوخت گذاری دوباره نیروگاه اتمی بوشهر طبق برنامه پیش می رود

بوشهر- ایرنا - معاون نیروگاهی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: فعالیت هایی که برای سوخت گذاری دوباره و انجام تعمیرات برنامه ریزی شده نیروگاه اتمی بوشهر در دست اجراست طبق برنامه پیش می رود و امیدواریم تا اوایل سال آینده برق تولیدی این نیروگاه به شبکه سراسری وصل شود.

به گزارش ایرنا محمد احمدیان ، روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری یادواره شهدای نیروگاه اتمی و شهدای هسته ای دربوشهر درگفت وگو با خبرنگاران افزود: نیروگاه اتمی بوشهر از ابتدای مهر امسال وارد مرحله تولید تجاری شد و از آن زمان تاکنون بیش از دو میلیارد و 400 میلیون کیلو وات ساعت برق به شبکه سراسری تحویل داده است.

وی بیان کرد:از ابتدای مرحله راه اندازی تاکنون هفت میلیارد کیلو وات ساعت برق توسط نیروگاه اتمی بوشهر تحویل شبکه سراسری شده است.

احمدیان اضافه کرد: شرکت بهره برداری نیروگاه اتمی بوشهردر مرحله ای از توانمندی هستند که اکنون مدیریت بهره برداری و انجام تعمیرات پیچیده ای که این نیروگاه در دست اجرا دارد را به صورت کامل انجام می دهند.

معاون نیروگاهی سازمان انرژی اتمی ایران، اظهارکرد: با استفاده از شرکت های متعددی که درکشور در امر نگهداری و تعمیرات نیروگاه های حرارتی پیش از این فعالیت داشته اند ، مجموعه آنها اکنون این کار مشکل و پیچیده را مدیریت می کنند.

وی گفت: در روزهای سرد پاییز و زمستان امسال نیروگاه اتمی بوشهر با تحویل روزانه حدود20 هزار مگاوات ساعت برق از مجموع 22 تا 24هزار مگاوات برق تولیدی نقشی مهم در تامین و پایداری شبکه ایفا کرد.

احمدیان افزود: این رقم معادل روزانه پنج میلیون لیتر صرفه جویی درسوخت مایع در نیروگاه های حرارتی کشور است.

وی گفت: این امر به خوبی توجیه اقتصادی نیروگاه های هسته ای را در شرایطی که ما قیمت های سوخت را قیمت های واقعی درنظربگیریم نشان می دهد و بیانگر این است که این نیروگاه ها می توانند گزینه بسیار مناسبی برای تولید بار پایه در شبکه سراسری برق کشور باشند. ک/2

638/539 /679
کد N133661

وبگردی