آفتاب

نیازهای بی‌مورد، فقر کاذب به وجود آورده است

نیازهای بی‌مورد، فقر کاذب به وجود آورده است

یک کارشناس مسایل مذهبی گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر مردم از نظر مسایل مالی تحت فشار هستند باید به این نکته اشاره داشت که نیاز کاذب، فقر کاذب هم به وجود می‎آورد.

حجت‎الاسلام "کریم حسنی" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، با اشاره به مشکلات مالی که در حال حاضر مردم با آن مواجه هستند، تصریح کرد: در حال حاضر که مردم بیشتر از سایر زمان‎ها با مشکلات مالی مواجه هستند، دو مسئله در به وجود آمدن این مشکل حایز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: در وهله اول برنامه‌ریزی نامناسب و در بخش دوم نیز خود مردم در این زمینه به افزایش مشکلات خود جهت می‎دهند.

حجت‎الاسلام حسنی با اشاره به نقش مسوولان در جلوگیری از بروز مشکلات مالی مردم، افزود: مسوولیت امانتی از جانب خداوند است که در رابطه با کاستی و سستی در انجام وظیفه باید در پیشگاه خداوند پاسخ‌گو بود. مسوولان می‎توانند با بسترسازی لازم و برنامه‎ریزی جامع و اصولی و توجه چشم‌اندازی که مقام معظم ابلاغ کرده‌اند در جهت کاهش مشکلات مالی مردم عمل ‎کنند.

این کارشناس مسایل مذهبی همچنین با اشاره به مواردی که در زمینه افزایش مشکلات مالی مردم توسط خودشان به وجود می‎آید، اظهار کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر فقر در جامعه به چشم می‏‌خورد می‎توان به این نکته توجه داشت که در بسیاری از موارد فقر حاکم در جامعه فقر کاذب است.

وی عنوان کرد: اکثر مردم بر اساس نیازهای کاذب خود اقدام به تهیه امکانات غیرضروری زندگی می‎کنند که این امر فقری را در کشور حاکم می‌سازد که به خاطر آن نیاز کاذب به وجود می‎آید؛ به عبارت دیگر احساس فقر کردن با فقیر بودن تفاوت اساسی دارد.

حجت‎الاسلام حسنی خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر سطح انتظارات مردم افزایش پیدا کرده که افزایش انتظارات نابه‌جا سبب شده همه احساس نیاز کنند و چنانچه این توقعات اصولی نباشد سبب افزایش فشارهای روانی جبران‌ناپذیر خواهد شد.

انتهای پیام

کد N133450

وبگردی