آفتاب
آیت‌‌الله نوری ‌همدانی:

جهان اسلام علیه پدیده شوم تکفیری‌ها بسیج شود

جهان اسلام علیه پدیده شوم تکفیری‌ها بسیج شود

قم - خبرگزاری مهر: یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: دنیای اسلام امروز با دو مشکل اساسی «اسرائیل و تکفیری‌ها» روبه رو است که باید با همفکری در مقابل این دو توطئه شوم ایستادگی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی صبح چهارشنبه در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به کلمات امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه اظهار داشت: زمین، هیچ زمانی از حضور حجت خالی نیست تا دین خدا را پیاده کند.

وی افزود: کسی که قیام نماید و دین حق را پیاده کند، برخی مواقع آشکار و برخی مواقع نیز به طوری پنهانی صورت می‌گیرد، لذا حضور حجت در روی زمین همیشگی است.

این مرجع تقلید با بیان این که کسانی که دین خدا را روی زمین پیاده می‌کنند تعداد شان کم و مقامشان نزد خداوند بالا است گفت: خداوند به واسطه همین افراد مردم را حفظ می کنند.

وی با بیان این که عالمان ربانی در دنیا زندگی می‌کنند، ولی به دنیا گرایش پیدا نکرده‌اند، گفت: حضرت امیرالمومنین(ع) می‌فرمایند، علما باید دارای چنین صفات ارزشی باشند.

از لحاظ کتاب و محتوای غنی دینی در اوج قدرت هستیم

آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در حال حاضر از لحاظ کتاب و محتوای غنی دینی در اوج قدرت هستیم گفت: این ها تنها کافی نیست، باید از لحاظ وضع جامعه نیز طوری باشیم که در مقابل استکبار همان طوری که امام(ره) قیام کردند، ایستادگی کرد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به وضعیت مسلمانان در سوریه، افغانستان، لبنان و عراق افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی دشمنانی هستند که همواره در مقابل ملت‌ها به خصوص ملت ما قرار دارند.

وی با اشاره به گردهمایی روسای مجالس اسلامی در تهران افزود: دنیای اسلام امروز با دو مشکل اساسی «اسرائیل و تکفیری‌ها» روبه رو است که باید با همفکری در مقابل این دو توطئه شوم ایستادگی کرد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله نوری همدانی با بیان این که باید تلاش کنیم، از هرجهت در اوج قرار گیریم تاکید کرد: با ایستادگی در مقابل استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی در اوج خواهیم بود.

کد N133413

وبگردی