آفتاب

اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت به رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس تفویض شد

اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت به رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس تفویض شد

محمدرضا نعمت‌زاده در ابلاغیه‌ای عنوان کرده است در راستای اهداف کلان اقتصادی دولت و با استناد به بند «الف» ماده ۲۷ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری و صنعتی و لزوم اعمال مدیریت یکپارچه بر حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت در منطقه مذکور، کلیه اختیارات و مسئولیت‌های مرتبط با ماموریت‌های اصلی این وزارت خانه به سازمان منطقه آزاد ارس تفویض می‌شود.

ایلنا: مدیر روابط عمومی منطقه آزاد ارس از تفویض اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت به رییس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا ابراهیم نصیری گفت: براساس ابلاغیه وزیر صنعت، معدن و تجارت کلیه اختیارت وزارتی در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت به آقای مهندس محسن خادم عرب باغی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس تفویض شده است.
وی افزود: محمدرضا نعمت‌زاده در این ابلاغیه عنوان کرده است در راستای اهداف کلان اقتصادی دولت و با استناد به بند «الف» ماده ۲۷ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری و صنعتی و لزوم اعمال مدیریت یکپارچه بر حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت در منطقه مذکور، کلیه اختیارات و مسئولیت‌های مرتبط با ماموریت‌های اصلی این وزارت خانه به آن سازمان تفویض می‌شود.
نصیری ادامه داد: دکتر نعمت‌زاده همچنین در این ابلاغیه افزوده است امید است با بهره گیری از تمام امکانات و منابع موجود و بالقوه، نسبت به توسعه زیرساخت‌های منطقه، فراهم آوردن زمینه‌های سرمایه گذاری داخلی و خارجی، افزایش توانمندی‌های تولیدی و صادراتی، حضور در بازار‌های جهانی و منطقه‌ای و گسترش مبادلات تجاری با کشور‌های همسایه گام‌های موثری برداشته شود.
نصیری تصریح کرد: به استناد ماده ۲۷ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری - صنعتی و به منظور ایجاد هماهنگی در فعالیتهای مناطق آزاد، حسب مورد با تایید وزیر ذیربط، دستگاه‌های اجرایی اختیارات خود در منطقه را به رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمانهای مناطق آزاد تفویض می‌نمایند.
منطقه آزاد تجاری - صنعتی ارس واقع در مرز جمهوری خودمختار نخجوان - ایران و با سه محدوده منفصل: نوردوز، جانانلو و قلی بگلو یکی از پیشرو‌ترین مناطق آزاد کشور می‌باشد و اقتصاد ایران را با اقتصاد منطقه‌ای قفقاز، روسیه و شرق اروپا متصل می‌کند.

کد N133344

وبگردی