آفتاب

اولین همایش خیرین کتابخانه‌ساز استان همدان برگزار می‌شود

اولین همایش خیرین کتابخانه‌ساز استان همدان برگزار می‌شود

دبیر همایش خیرین کتابخانه ساز استان همدان، از برگزاری اولین همایش خیرین کتابخانه ساز استان، 8 اسفند سال جاری با حضور مسئولین استانی و کشوری در تالار معلم همدان خبر داد.

دبیر همایش خیرین کتابخانه ساز استان همدان، از برگزاری اولین همایش خیرین کتابخانه ساز استان، ۸ اسفند سال جاری با حضور مسئولین استانی و کشوری در تالار معلم همدان خبر داد.
به گزارش ایلنا از همدان؛ فرهاد اصلانی، دبیر همایش خیرین کتابخانه ساز استان همدان، صبح امروز (۳۰ بهمن) در جمع خبرنگاران گفت: دانایی محوری، یکی از ارکان‌ها و شاخصه‌های اصلی توسعه به ویژه توسعه پایدار است.
وی، بسترسازی لازم برای توسعه پایدار در ابعاد مختلف را توجه ویژه به امر کتابخوانی عنوان و اضافه کرد: این امر تنها در سایه ترویج فرهنگ کتابخوانی و علم آموزی تحقق می‌یابد.
وی با بیان اینکه انجمن خیرین کتابخانه ساز استان در سال ۹۱ تاسیس و آغاز به فعالیت کرده است، تصریح کرد: انجمن خیرین کتابخانه ساز تاکنون در ۶ شهرستان استان شامل ملایر، نهاوند، اسدآباد، تویسرکان و سرکان ایجاد شده است.
دبیر همایش خیرین کتابخانه ساز استان همدان در ادامه گفت: امیدواریم با تلاش‌های همگانی تا پایان امسال مابقی شهرستان‌های استان از این انجمن برخوردار شوند تا شاهد ترویج این فرهنگ متعالی در سطح جامعه باشیم.
اصلانی با انتقاد از اینکه متاسفانه فرهنگ کتابخوانی در استان همدان آنگونه که درخور جامعه اسلامی و ایرانی باشد ترویج نیافته است، اظهار داشت: یکی از لازمه‌های مططالعه رد ساتان همدان، ایجاد فضاهای مناسب است.
وی با اشاره به برگزاری اولین همایش خیرین کتابخانه ساز استان، ۸ اسفند سال جاری با حضور مسئولین استانی و کشوری در تالار معلم همدان تصریح کرد: این همایش در راستای تجلیل و تکریم از افرادی که در زمینه این فرهنگ اقدامات ارزنده‌ای دارند برگزار می‌شود.
وی، نشر فرهنگ مطالعه، تبیین اهداف و افکار مست‌تر در اساسنامه انجمن خیرین کتابخانه ساز و نیازمندی‌های استان به کتابخانه و تجهیزات از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

کد N133333

وبگردی