آفتاب

اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس واگذار شد

اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس واگذار شد

تبریز - ایرنا - بر اساس ابلاغیه وزیر صنعت، معدن و تجارت تمامی اختیارت وزارتی در حوزه های صنعت، معدن و تجارت در منطقه آزاد ارس به رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان تفویض شده است.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی این سازمان، ˈ محمدرضا نعمت زاده ˈ در این ابلاغیه اعلام کرده است: در راستای اهداف کلان اقتصادی دولت و با استناد به بندˈالفˈ ماده 27 قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری و صنعتی و لزوم اعمال مدیریت یکپارچه بر حوزه های صنعت،معدن و تجارت در منطقه مزبور، تمامی اختیارات و مسوولیت های مرتبط با ماموریت های اصلی این وزارتخانه به آن سازمان تفویض می شود.

وی در این ابلاغیه اظهار امیدواری کرده است با بهره گیری از تمام امکانات و منابع موجود و بالقوه، نسبت به توسعه زیرساخت های منطقه، فراهم آوردن زمینه های سرمایه گذاری داخلی و خارجی، افزایش توانمندی های تولیدی و صادراتی، حضور در بازارهای جهانی و منطقه ای و گسترش مبادلات تجاری با کشورهای همسایه گام های موثری برداشته شود.

در این ابلاغیه آمده است: به استناد ماده 27 قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری - صنعتی و به منظور ایجاد هماهنگی در فعالیت های مناطق آزاد، حسب مورد با تایید وزیر ذیربط، دستگاه های اجرایی اختیارات خود در منطقه را به رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان های مناطق آزاد تفویض می کنند.

منطقه آزاد تجاری - صنعتی ارس در مرز جمهوری خودمختار نخجوان - ایران و با سه محدوده منفصل نوردوز، جانانلو و قلی بگلو، اقتصاد ایران را با اقتصاد منطقه ای قفقاز، روسیه و شرق اروپا متصل می کند.

7232/587/ 1495
کد N133261

وبگردی