آفتاب

به نام بهینه سازی به کام توسعه!

به نام بهینه سازی به کام توسعه!

مدیر اداره نظارت و پایش محیط زیست استان اصفهان با اشاره به بهینه سازی پالایشگاه گفت: سازمان محیط زیست با بهینه سازی در صورتی که با افزایش ظرفیت و یا توسعه کمی همراه باشد موافق نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، کیوان نعمتی روز گذشته (سه‌شنبه) در همایش "حفاظت از محیط زیست، دستاوردها و مسئولیت‌ها" اظهار کرد: فیلتر بخشی از صنعت است و جدا از صنعت نیست، اما صنعت به این سمت پیش نرفته است. با وجودی که اگر صنایع فیلتر نصب کنند مشکل آلودگی هوا حل خواهد شد.

وی ادامه داد: سازمان محیط زیست صنایع را دعوت به فیلترگذاری کرده است و این کار عملی است و نیاز به هزینه کلان ندارد، بلکه تکنولوژی‌های داخلی هم می‌تواند پاسخگوی صنایع باشد.

نعمتی در مورد بهینه سازی پالایشگاه‌ها و صنایع اظهار کرد: بهینه سازی به این معنا است که در فضای موجود و با تکنولوژی‌های بالاتر از آلودگی محیط زیست جلوگیری کنیم. سازمان محیط زیست با بهینه سازی در صورتی که با افزایش ظرفیت و یا توسعه کمی همراه باشد موافق نیست.

این کارشناس محیط زیست تصریح کرد: بیشتر آلودگی‌های استان وابسته به صنایع کوچک است. در سطح استان 600 واحد تولید آجر وجود دارد. گچی‌ها، آهکی‌ها، ریخته گری‌های موجود در شهر و ... همه مسبب افزایش آلودگی‌ها است.

وی در مورد نقش سازمان محیط زیست برای مقابله با آلودگی‌ها اظهار کرد: از سازمان محیط زیست بخواهید که این مسائل را دنبال کند اما به اندازه توانش از او انتظار داشته باشید. این سازمان 10 تا 15 پرسنل بیشتر دارد که شبانه روز در حال پیگیری تمام مسائل استان هستند.

نعمتی در مورد برنامه کنترل کیفی جامع هوا اظهار کرد: به دستور استاندار اصفهان و با صرف زمان 1.5 ماهه، طرح‌های قبلی تلفیق و تمام مواردی که مردم با آن روبه رو هستند در این برنامه در نظر گرفته شد. مطمئن باشید اگر تنها 80 درصد از این برنامه اعمال شود، 100 آلودگی هوا رفع خواهد شد، به شرطی که تمام دستگاه‌های مسئول با ما همکاری کنند.

انتهای پیام

کد N133213

وبگردی