آفتاب
آیت الله مکارم شیرازی:

دم زدن آمریکا از حقوق بشر مضحک است/ از برنامه صلح آمیز هسته‌ای تخلف نکرده‌ایم

دم زدن آمریکا از حقوق بشر مضحک است/ از برنامه صلح آمیز هسته‌ای تخلف نکرده‌ایم

قم - خبرگزاری مهر: یکی از مراجع تقلید شیعیان، دم زدن آمریکا از حقوق بشر را مضحک دانست و گفت: کسانی که می‌گویند گزینه نظامی روی میز است با صراحت می‌گویند که ما یاغی هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی صبح چهارشنبه در آغاز درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم، برگزار شد به مسائل روز اشاره کرد و گفت: دنیای امروز ما ظاهر و باطنی دارد، ظاهر آن تمدن و حقوق بشر و مجامع جهانی است که مراقبت می کنند بر امور بشریت و تأکید می کنند هر کس خودسرانه به کشور دیگری حمله کند یاغی است بنابراین کسانی که می گویند گزینه روی میز است با صراحت می گویند ما یاغی هستیم.

وی بدگویی دولتمردان آمریکا و صهیونیست ها در قبال حقوق حقه جمهوری اسلامی ایران را مؤید این نکته دانست و  بیان کرد: کسی که می گوید گزینه نظامی روی میز است یاغی است یا نه؟ کدام قانون به شما اجازه این گستاخی را داده است، من هر وقت اراده کنم حمله می کنم با کدام مجوز و قانون؟

استاد برجسته حوزه تصریح کرد: واقعا مضحک است که آمریکایی‌ها با آن سابقه و عملکردشان در نقض آشکار حقوق بشر دم از حقوق بشر می‌زنند، یا رژیم صهیونیستی که می‌گوید اگر صلاح بدانم به سوریه و مراکز اتمی ایران حمله می‌کنم؛ آیا یاغی گری چیزی غیر از این است؟ این همه نهاد و مجامع حقوق بشر برای چیست؟ این توحش و بربریت است.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که باید این مسائل گفته شود، تصریح کرد: معلوم نیست اینها از ما چه می‌خواهند؟ اینها می‌گویند برنامه شما باید مسالمت آمیز باشد اما خودشان انبارهای تسلیحات کشتار جمعی دارند.

ما سر سوزنی از برنامه صلح آمیز هسته‌ای تخلف نکرده‌ایم

وی ابراز داشت: ما سر سوزنی از برنامه صلح آمیز هسته ای تخلف نکرده‌ایم، نمایندگان مردم جهان هم نظارت داشته باشند و برای اعتماد سازی جز نظارت مستمر نیاز به چیز دیگری نیست، و مذاکرات دیگر دلیلی ندارد، در سوریه نیز به انتخاب مردم تن دهید و نیازی به این گونه مذاکرات هم نیست.

این مرجع تقلید شیعیان با انتقاد از حاکم بودن ادبیات زور در بین قدرت‌های جهانی، بیان داشت: باید از خدا بخواهیم که ما را بر دشمنان مسلط گرداند و شر اشرار و فجار را به خودشان برگرداند.

 

کد N133125

وبگردی