آفتاب
نماینده‌ی مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی:

نبود تسهیلات با سود اندک از مشکلات بخش گردشگری کشور

نبود تسهیلات با سود اندک از مشکلات بخش گردشگری کشور

نماینده‌ی مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جاذبه‌های فراوان گردشگری در کشور و بخصوص استان فارس، نبود تسهیلات با سود اندک و نیز یارانه برای گردشگری را از مشکلات این بخش دانست.

نماینده‌ی مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جاذبه‌های فراوان گردشگری در کشور و بخصوص استان فارس، نبود تسهیلات با سود اندک و نیز یارانه برای گردشگری را از مشکلات این بخش دانست.

«سیدعنایت‌الله هاشمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی فارس، اظهار کرد: بیشتر افرادی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری هستند، سرمایه‌های خرد دارند و به تسهیلات نیاز دارند، حال آنکه تسهیلاتی با درصد سود کم وجود ندارد که به این افراد برای رونق گردشگری پرداخت شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا در قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به گردشگری توجه شده است یا نه؟ گفت: مجلس در قانون هدفمند کردن وارد جزئیات نمی‌شود و در خصوص کلیات نظر می‌دهد و پرداخت یارانه از محل هدفمند کردن یارنه‌ها نیز با توجه به شرایط و ضرورت‌های مملکت انجام می‌شود، اما برای گردشگری یارانه‌ای پرداخت نمی‌شود.

نماینده‌ی مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از مشکلات بخش گردشگری را به زیرساخت‌ها و به همکاری نکردن برخی ارگان‌های دولتی مربوط دانست و گفت: برای نمونه اگر کسی بخواهد در جاذبه‌های طبیعی سرمایه‌گذاری کند، محیط زیست و امور اراضی همکاری لازم را ندارند و بشدت سختگیری می‌کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، سختگیری شدید در تغییر کاربری اراضی برای سرمایه‌گذاران در بخش جاذبه‌های طبیعی را عامل خستگی و دلزدگی سرمایه‌گذاران برشمرد و خاطرنشان کرد: برخی مسئولان صرفاً به علت خودخواهی و تنگ نظری مانع شده و این سختگیری‌ها را اعمال می‌کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که جایگاه مجلس در جلوگیری و برخورد با این قبیل مسئولان چیست؟ گفت: نظام به علت حفظ محیط زیست اختیاراتی به سازمان حفاظت محیط زیست داده است و اگر بخواهد قوانینی وضع کرده و آن را باز کند، ممکن است به سوءاستفاده از سوی سودجویان و تخریب محیط زیست منجر شود.

هاشمی شناسایی و برخورد با این مسئولان استانی از سوی مقام‌های بالادستی را خواستار شد و گفت: این گونه مسئولان باید جزیره‌ای عمل کردن را کنار گذاشته، همت کرده و به حس وطن دوستی خود توجه داشته باشند.

نماینده‌ی مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی با دسته‌بندی گردشگران خارجی به کسانی که گردشگر فرهنگی هستند برای بازدید از اماکن تاریخی به کشور می‌آیند و نیز کسانی که برای خوشگذرانی‌های غیرمشروع سفر می‌کنند، بر فرهنگسازی در موضوع گردشگری فرهنگی تأکید و خاطرنشان کرد: باید در زمینه‌ی فرهنگسازی در رفتار با گردشگران خارجی که برای بازدید از اماکن تاریخی سفر می‌کنند، فعالیت کرد تا مشوقی برای جلب دیگر گردشگران باشد و از تبلیغات منفی جلوگیری کرد.

انتهای پیام

کد N132921

وبگردی