آفتاب

مصرف‌گرایی، عامل اصلی قسطی شدن زندگی مردم

مصرف‌گرایی، عامل اصلی قسطی شدن زندگی مردم

دبیر شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) با تأکید بر لزوم بازنگری در سبک زندگی امروز جامعه، مصرف‌گرایی را عامل اصلی قسطی شدن زندگی مردم دانست.

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قزوین، حمیدرضا ترقی در همایش علم‌آموزی و سبک زندگی دینی که در سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: شیوه غلط سبک زندگی و گرایش بیش از حد مردم به زندگی تجملاتی زمینه‌های آسیب‌پذیری جامعه را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه تنها راه سعادت جامعه روی‌آوردن به سبک زندگی اسلامی است، عنوان کرد: سبک زندگی غلطی که در جامعه شکل گرفته باعث قسطی شدن زندگی مردم شده است.

دبیر شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه تفکر و اندیشه در اسلام دارای جایگاه ویژه‌ای است، افزود: دوری از مدرک‌گرایی، دوری از تقلید از علوم غربی و سوق دادن جامعه به سمت علوم کامل اسلامی از مهم‌ترین نکاتی است که در آئین اسلام به آن تأکید شده است.

وی علم مبتنی بر توانمندی و ظرفیت‌های کشور را ارزشمند دانست و تصریح کرد: اتکا به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های درونی، کشور را به سمت استقلال و خودکفایی رهنمون می‌کند ولی اگر علم جایگاه مناسبی در جامعه نداشته باشد و نگاه به علم برای کسب ثروت باشد نشان از جایگاه ضعیف علم در جامعه است.

ترقی با بیان اینکه متأسفانه هنوز در علوم انسانی به علوم غربی وابسته هستیم، تأکید کرد: برخلاف توانمندی‌های درون نظام اسلامی از این توانمندی‌ها بهره نمی‌گیریم، این در حالی است که خیلی از دروس دانشمندان اسلامی امروز در دانشگاه‌های غربی تدریس می‌شود.

وی با اشاره به نگاه ویژه مقام معظم رهبری به عرصه علم، جایگاه رفیع علمی امروز کشور را نتیجه اهتمام مقام معظم رهبری به این عرصه مهم دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه همت مناسبی در میان مسئولان وزارت علوم دیده نمی‌شود.

دبیر شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) توسعه سیاست‌هایی همچون توسعه منهای عدالت و اقتصاد بازار آزاد در کشور بعد از ۸ سال دفاع مقدس را موجب کمرنگ شدن ارزش‌ها در جامعه دانست و گفت: تأسیس فرهنگ‌سرا‌ها شهرهای مختلف کشور از جمله تهران و تلاش برای تغییر سبک زندگی بعد از جنگ، زندگی مردم را از سنتی به مدرن تغییر داد.

وی رفاه‌زدگی مفرط را از آسیب‌های این سبک زندگی دانست و با تأکید بر بازنگری جدی در سبک زندگی مردم، افزود: تغییر حجاب بانوان شهرستانی با حضور در دانشگاه و جایگزینی دنیاطلبی و پول با ارزش‌های اسلامی نتیجه عملکردی بود که بعد از دفاع مقدس توسط دستگاه‌های فرهنگی در کشور صورت گرفت.

این مسئول تلاش برای شکستن تحریم‌ها با سازش با دشمنان کشور را نیز نتیجه عدم توجه به سبک زندگی دینی و سنتی دانست و یادآور شد: اگر به سبک زندگی اسلامی و ظرفیت‌های عظیم کشور توجه می‌کردیم امروز به دنبال سازش برای شکستن تحریم‌های دشمنان نبودیم.

ترقی با بیان اینکه اگر در سبک زندگی خود بازنگری نکنیم و روش‌های اسلامی را پیش نگیریم قطعا آسیب پذیری ما در برابر دشمنان بیشتر خواهد شد، گفت: اصلاح سبک زندگی به دولت امکان برنامه‌ریزی برای تامین رفاه مردم و کاهش مشکلات با اتکاء به امور دینی را خواهد داد.

دبیر شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) در پایان قسطی شدن و بدهکار شدن مردم را نتیجه سبک زندگی غلط موجود در جامعه دانست و یادآور شد: توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کشور تنها راه حل مشکلات کشور است.

انتهای پیام

کد N132658

وبگردی