آفتاب

نیمی از خانه‌های عالم روستایی ایلام بدون روحانی

نیمی از خانه‌های عالم روستایی ایلام بدون روحانی

مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام گفت: در 95 درصد روستاهای استان خانه‌های عالم در استان ساخته شده که در نیمی از این خانه‌ها به علت نداشتن بودجه‌ی کافی روحانی مستقر نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین «حجت شریفی‌راد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: استان به حضور بلندمدت روحانیون بومی مقیم قم، برای استقرار در مناطق محروم و فاقد روحانی استان نیاز مبرم دارد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از 90 درصد مناطق روستایی استان فاقد روحانی مستقر و هجرت هستند، افزود: از 95 درصد خانه‌های عالم ساخته شده در استان غریب به نیمی از این خانه‌های عالم‌ها خالی و فاقد روحانی هستند و این به علت کمبود بودجه‌ی لازم و کافی برای استقرار روحانیون است.

شریفی‌راد ادامه داد: با هماهنگی‌هایی که با دفتر تبلیغات اسلامی کشور انجام شده، سهمیه‌ای برای استقرار یکساله روحانیون در نظر گرفته شده که باید روحانیون ایلامی مقیم قم از این طریق به مناطق محروم استان هجرت کنند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی ایلام با اشاره به اینکه با وجود اهمیتی که برای حضور روحانیون در حوزه‌ی علمیه‌ی قم و هم‌جواری حرم حضرت معصومه(س) وجود دارد، خاطرنشان کرد: اما توجه به هدف اصلی تحصیل علوم دینی در حوزه‌ی علمیه که بازگشت به میان قوم خود و تبشیر و انذار آنان بوده و نتیجه آن بر حذر کردن و فاصله گرفتن از ارزش‌های دینی یک تکلیف عظیم برای روحانیون است.

انتهای پیام

کد N132656

وبگردی