آفتاب
عضو هیات علمی دانشگاه شیراز:

تغییر مکرر مدیران میراث مانع تحقق اهداف گردشگری است

تغییر مکرر مدیران میراث مانع تحقق اهداف گردشگری است

عضو هیات علمی دانشگاه شیراز ضمن تاکید بر برنامه‌ ریزی برای جذب گردشگر، گفت: تغییرات پی در پی مدیران سازمان میراث فرهنگی مانع تحقق برنامه‌ریزی و رونق گردشگری است.

سید محمدهاشم پور یزدان‌ پرست در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ فارس، گفت: ایران با توجه به وجود اماکن تاریخی دارای ظرفیت بسیاری زیادی در موضوع اقتصاد گردشگری است که می‌تواند زمینه کسب درآمدهای کلان را برای کشور فراهم کند اما متاسفانه این موضوع به خوبی محقق نشده است.

وی با بیان اینکه تهاجمی عظیم علیه جمهوری اسلامی ایران در جهان وجود دارد و به نوعی کشور در زمینه گردشگری نیز با تحریم روبرو شده است، افزود: اسلام هراسی و ایران هراسی باعث بی توجهی بسیاری از مردم جهان به ایران شده و این موضوع به قدری شدید است که گردشگران خارجی در سفر به ایران از آرامش و امنیت کشور متعجب می‌شوند.

پوریزدان پرست با تاکید بر ایجاد زمینه‌های استفاده از ظرفیت‌های گردشگری با توجه به فرهنگ و آیین رسمی کشور، گفت: البته نمی‌توان اجازه داد که شهروندان کشورهای دیگر با هر نوع فرهنگ و پوششی در ایران به تفریح و استفاده از فرصت‌های گردشگری کشور بپردازند، این موضوع نیز خود محدودیتی در عرصه گردشگری کشور به وجود می‌آورد.

استاد اقتصاد دانشگاه شیراز با تاکید بر تبلیغات برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور و از جمله استان فارس در سطح جهان، خاطرنشان کرد: باید از مردم دیگر کشورها دعوت کرد تا با حضور در ایران از جاذبه‌های تاریخی و دینی کشور بازدید داشته باشند.

پوریزدان پرست، هتل‌ داری، رستوران‌ داری، ورودیه اماکن تاریخی و دینی و خرید هدیه را از جمله مورادی عنوان و اضافه کرد: با رونق گردشگری می‌توان باعث ایجاد درآمد برای کشور و همچنین رونق دیگر بخش‌هایی که عرضه کننده کالا و خدمات محسوب می‌شوند، شد.

وی تحقق درآمد در قالب اقتصاد گردشگری را مشروط به وجود زیرساخت‌های مناسب مثل فرودگاه، حمل و نقل، خیابان و شهرهای مطلوب دانست و گفت: برای استفاده از ظرفیت‌های گردشگری کشور باید برنامه ریزی کرد حال آنکه با تغییر مدیران در این سازمان نمی‌توان به برنامه ریزی جدید و یا به ثمر رسیدن برنامه‌های قبلی امید داشت.

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز با بیان اینکه ظرفیت‌های گردشگری با شعار و حرف شکوفا نمی‌شود، اظهارکرد: اگر قرار است از گردشگری برای افزایش درآمد استفاده کنیم لازم است که همه چیز درست باشد، فرودگاه بدون مشکل، خیابان‌های بدون مشکل و حتی مغازه‌های آماده برای عرضه کالا به گردشگران در طول شبانه روز داشته باشیم که این موارد با برنامه‌ ریزی محقق می‌شود.

انتهای پیام

کد N132654

وبگردی