آفتاب
مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های کرمانشاه:

از مهمترین مقدمات ظهور دستیابی به جامعه منتظر است

از مهمترین مقدمات ظهور دستیابی به جامعه منتظر است

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان کرمانشاه، گفت: از مهمترین مقدمات ظهور ولی عصر(عج)، دستیابی به جامعه منتظر است.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان کرمانشاه، گفت: از مهمترین مقدمات ظهور ولی عصر(عج)، دستیابی به جامعه منتظر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، همایش ملی نجات بخشی و آینده جهان به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، بنیاد بین المللی غدیر و دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در محل تالار علامه امینی دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه برگزار شد که در این همایش حجت السلام مهدی قدرتی، مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان کرمانشاه اظهارکرد: اگر بناست که وعده الهی و ظهور منجی بشریت به سرانجام برسد به مقدماتی نیاز دارد که یکی از مهمترین آنها دستیابی به جامعه هدف و جامعه ظهور است و این وظیفه منتظران واقعی است.

قدرتی افزود: یکی از راهکارهای اساسی ما، ارایه یک الگوی صحیح و حقیقی به کل جامعه جهانی است، ما در این دهکده جهانی با تمام افراد به واسطه رسانه‌ها و فضای مجازی به عنوان همسایه زندگی می‌کنیم.

این مسئول در ادامه گفت: هیچکس منکر نقش رسانه در جامعه نیست و مقام معظم رهبری نیز می‌فرمایند: باید فکری به حال این بازیهای اینترنتی که فکر جوان و نوجوان و بچه‌های ما را تسخیر می‌کند و اجازه فکر کردن از آنها را می گیرد، بکنیم.»

همچنین حجت الاسلام و المسلمین دکتر شهبازیان از محققان و مدرسان حوزه علمیه قم به عنوان دیگر سخنران ویژه این همایش، گفت: عنوان این همایش، نجات بخشی یا به تعبیر دقیق تر موعود باوری است. در ادیان مسیحی و یهودیت بین منجی و موعود تفاوت است. یعنی ممکن است کسی منجی باشد اما موعود نباشد. موعود به کسی می گویند که در نجات بخشی پایانی نقش داشته باشد.

وی ادامه داد: در بین ادیان، چه ابراهیمی و چه غیر ابراهیمی، مباحث موعود باوری از اصیل‌ترین و اساسی‌ترین مباحث در دنیاست؛ اما در بین تمامی موعودها تنها موعودی که برای غرب به عنوان تهدید محسوب می‌شود مهدی موعود شیعه است.

شهبازیان افزود: وقتی فیلم‌های غربی را نگاه می کنیم به عقبه فکری آنها برمی گردیم و این دقیقاً همان چیزی است که ما در کشورمان نداریم. با وجود اینکه بالاترین مفاهیم را داریم. حال باید پرسید که چه زمانی می‌توانیم به این سواد رسانه‌ای دست یابیم؟

وی خاطرنشان کرد: امروزه بیشترین ارتباط ما با فضای رسانه است، پس باید نگاه عالمانه داشته باشیم و بدانیم ایدئولوژی غرب در فضای رسانه چیست؟ اگر می خواهیم مطابق حرف دنیا حرف بزنیم و اسلام و مهدویت را در جهان گسترش دهیم باید بدانیم در غرب و در رسانه غربی چه می گذرد؟ این وظیفه عالمان، اندیشمندان، دانشجویان و طلاب ماست.

شهبازیان تاکید کرد: ابتدا الهیات غرب را بشناسیم، موعود باوری غرب را بشناسیم و بعد آرام آرام وارد فضای نقد آنها شویم. آنها حضرت مهدی(عج) را به عنوان نماد خشونت معرفی می‌کنند و باید دانست که رسانه‌های آنها کاملاً ایدئولوژیک در این زمینه کار می کنند. بنابراین به رسانه باید به صورت کلان نگاه و آن را رصد علمی کرد چرا که اعتقاد آنها براین است که رسانه‌ها بعد از 10سال بر مخاطب خود تاثیر می گذارند.

انتهای پیام

کد N132649

وبگردی