آفتاب

‌استفاده از شیوه آبیاری قطره‌ای در سال آینده در اردبیل

‌استفاده از شیوه آبیاری قطره‌ای در سال آینده در اردبیل

شهردار اردبیل از استفاده از شیوه آبیاری قطره‌ای در سال آینده در اردبیل خبر داد.

شهردار اردبیل از استفاده از شیوه آبیاری قطره‌ای در سال آینده در اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا‌، صدیف بدری‌ در جمع خبرنگاران ‌شیوه آبیاری قطره‌ای در توسعه شبکه آب خام فضای سبز شهر را از دیگر برنامه‌های سال 93 شهرداری اردبیل خواند و گفت: اجرای آبیاری قطره ای را از خیابان دانشگاه آغاز خواهیم کرد و سپس به سایر معابر گسترش خواهیم داد تا از هدر رفت آب و منابع جلوگیری شده و در نگهداری درختان و فضای سبز نیز دقت عمل بیشتری اعمال شود.

‌وی تصریح کرد: برنامه و بودجه سال 92 در قالب برنامه 5 ساله راهبردی توسعه اردبیل تدوین شده بود که بودجه و پروژه‌های پیش بینی شده در این سال در قالب همین برنامه تعریف شده و به مرحله اجرا درآمد.

وی تأکید کرد: در بودجه سال 92 همچون برنامه و بودجه سال 91 تلاش کردیم تا عدالت در توزیع امکانات و خدمات در تمام مناطق شهر رعایت شود.

وی از تداوم برنامه ریزی توأم با رعایت عدالت در برنامه و بودجه سال 93 شهرداری اردبیل خبر داد و افزود: پروژه‌های عمرانی برنامه و بودجه سال 92 در فصول مختلف عمرانی، فضای سبز، زیباسازی شهری و خدماتی تعریف شده بود که همه پروژه‌های عمرانی تعریف شده برای یک سال کاری عملی شد و در چندین مرحله و در مناسبت‌های مختلف از جمله سوم خرداد، هفته دولت تا هفته دفاع مقدس، هفته بسیج و دهه فجر در طول سال شاهد بهره برداری از پروژه‌های مذکور در سطح مناطق 4 گانه شهر بودیم.

شهردار اردبیل با بیان اسامی پروژه های عمرانی، خدماتی و زیباسازی شهری افتتاح شده در سال 92 اظهار کرد: توسعه 20 هکتاری فضای سبز شهر اردبیل نیز از جمله اهداف تعیین شده در برنامه و بودجه سال 92 شهرداری اردبیل بود که خوشبختانه با تحقق این هدف توسعه فضای سبز را به خصوص در مناطق کم برخوردار شهر همچون تپه میراشرف و تپه سربند در ورودی شهر از سمت مشگین و مغان، دوربرگردان‌های اتوبان کمربندی دوم، بوستان‌های محله‌ای و پارک دو هکتاری شهرک طرفدار حقیقت و ... شاهد بودیم.

بدری در ادامه سخنان خود از اجرای حدود 270 کیلومتر جدول در سال 92 در سطح معابر شهر اردبیل خبر داد و گفت: این اقدامات در حقیقت در راستای آماده سازی و بستر سازی معابر برای اقدامات بعدی همچون آسفالت کامل و هدایت آب‌های سطحی بود تا از مشکلات آتی جلوگیری شود که در زیباسازی عمومی شهر نیز موثر واقع شد.

وی اضافه کرد : در زمینه آسفالت معابر نیز همچون سال 91 اقدامات مطلوبی انجام گرفت به طوری که در سال 92 موفق شدیم 230 هزار تن آسفالت به ارزش بیش از 45 میلیارد تومان تولید و در مناطق مختلف سطح شهر پخش کنیم که این روند علیرغم افزایش قیمت قیر در سال 93 نیز ادامه خواهد داشت.

وی اقدامات انجام گرفته در زمینه زیباسازی شهری را خاطرنشان کرد‌، افزود: در همین راستا نسبت به زیباسازی و نورپردازی پایه‌های 4 پل روگذر مبارزان، پیرعبدالملک، رضوان و سعدی اقدام کردیم که با استفاده از طرح کاشی شکسته به همراه نورپردازی با استفاده از شیوه‌های نوین انجام خواهد گرفت.

شهردار اردبیل اجرای آب نما همراه با نورپردازی در رودخانه بالیقلو به طول 50 متر را از دیگر اقدامات زیباسازی شهرداری در سال 92 بیان کرد و افزود: تجهیزات این آب نما به دلیل مواجه شدن با سرمای زمستان و به جهت پیشگیری از آسیب سرما و یخبندان جمع آوری شد و از فروردین ماه مجدداً نصب و راه اندازی خواهد شد.

راه اندازی شهرداری الکترونیک در سال 92

بدری، تداوم عملیات بهسازی فازهای باقی مانده از رودخانه بالیقلو را یکی دیگر از اولویت‌های شهرداری بیان کرد و گفت: فاز چهارم بهسازی این رودخانه در حدفاصل پل‌های یعقوبیه و سیدآباد که با طرح و نورپردازی‌های متفاوت انجام گرفت تا میدان توحید ادامه خواهد داشت و کار بهسازی بالیقلو حدفاصل میدان قدس تا خیابان عطایی نیز به طول 350 متر شروع می‌شود که پیمانکار آن انتخاب شده و با مساعد شدن شرایط جوی شروع به کار خواهد کرد.

وی راه اندازی شهرداری الکترونیک در سال 92 را در بحث بهبود خدمات اداری بسیار مهم خواند و افزود: امسال علیرغم مشکلات موجود موف ق شدیم شهرداری الکترونیک را در هر 4 منطقه شهرداری راه اندازی کنیم که هم اکنون صدور تمامی پروانه‌ها و گواهی‌های مورد نیاز در حوزه شهرسازی به صورت الکترونیکی و نرم افزاری صورت می‌گیرد و پروانه نیز از حالت دفترچه‌ای خارج شده و به صورت یک برگی صادر می‌شود.

شهردار اردبیل اجرای شهرداری الکترونیک در زمینه خدمات شهرسازی را فراهم شدن بستر مناسب برای ممیزی املاک شهر در سال آینده بیان کرد و گفت: با فراهم شدن این بستر شهروندان عزیز قادر خواهند بود، نسبت به پرداخت عوارض نوسازی و دریافت اطلاعات مجوز پروانه به صورت الکترونیکی اقدام نمایند.

بدری راه اندازی سیستم جامع نرم افزار حسابدرای یکسان را اقدامات شهرداری اردبیل در سال گذشته در حوزه مالی خواند و افزود: این سیستم سیستمی یکپارچه بوده که ضمن پیشگیری از اقدامات سلیقه‌ای در سازمان‌ها و مناطق می‌تواند از هدر رفت انرژی و مالی جلوگیری کند.

وی همچنین از قرار گرفتن شهرداری اردبیل برای اولین بار در رتبه 14 در بین 45 دستگاه اجرایی استان خبر داد و افزود: علیرغم برگزاری برنامه‌های ملاقات مردمی در هر هفته در مناطق مختلف شهرداری، دلیل عدم کسب رتبه‌های پایین‌تر نیز عدم محاسبه برنامه‌های ملاقات عمومی شهرداری اردبیل به دلیل عدم ثبت در فرم‌های مخصوص ملاقات بود.

بدری، افزایش جهشی بودجه شهرداری اردبیل در سال های 91 و 92 را نسبت به سال‌های قبل به ترتیب به میزان 61 و 65 درصد عنوان کرد و افزود: در برنامه و بودجه سال 93 رشدی نرمال و 25 درصدی پیش بینی کرده‌ایم، که در مجموع رقم بودجه پیشنهادی 220 میلیارد تومان بوده و سرانه بودجه نیز 430 هزار تومان پیش بینی شده است که رقم سرانه بودجه در سال 89 حدود 62 هزار، در سال 90 حدود 162 هزار تومان، در سال 91 حدود 227 هزار تومان و در سال 92 نیز 370 هزار تومان بود.

شهردار اردبیل با بیان اینکه وزنه بودجه جاری در برنامه و بودجه سال 93 را همچنان ثابت نگه داشتیم، تأکید کرد: جاری بودجه سال 93 حدود 32 درصد و عمرانی نیز 68 درصد پیش بینی شده که تلاش خواهیم کرد به جز حقوق پرسنل در سایر هزینه‌های جاری حداکثر صرفه جویی را داشته باشیم تا بتوانیم هزینه جاری را به 30 درصد نیز برسانیم و بیشترین افزایش را هم در بودجه پروژه‌های عمرانی داشته باشیم.

وی از تعریف پروژه‌های مختلف در حوزه‌های عمرانی، خدماتی و فضای سبز در برنامه و بودجه سال 93 خبر داد و گفت: توسعه 20 هکتاری فضای سبز، اجرای خیابان‌های جدید و بهسازی و آسفالت معابر با حجم بیش از 230 هزار تن از جمله این پیش بینی‌هاست و واگذاری کار نگهداری فضای سبز به بخش خصوصی نیز از اقدامات اولویت دار سال آینده خواهد بود.

احداث روگذر ایستگاه سرعین و داروپخش در اولویت پروژه های ترافیکی سال 93

شهردار اردبیل با اذعان به اینکه اجرای دو طرح روگذر ایستگاه سرعین و داروپخش در اولویت پروژه های ترافیکی سال 93 شهرداری خواهد بود، اضافه کرد: تقاطع غیرهمسطح خیابان داروپخش با بزرگراه کمربندی بسیج که قبلا زیرگذر اعلام شده بود؛ به دلیل بالا بودن هزینه جابه جایی تأسیسات زیرزمینی به صورت روگذر اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: تمامی کارهای مقدماتی و مصوبه اجرای تقاطع غیر همسطح قدس – ایستگاه سرعین به طول یک کیلومتر انجام یافته و پیمانکار هر دو پل ایستگاه سرعین و داروپخش نیز مؤسسه ویژه شهید رجایی قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) است که با تصویب توافق نامه نهایی عملیات اجرایی این پروژه‌ها آغاز خواهد شد.

بدری در این خصوص تصریح کرد: نقشه‌های طراحی فاز اول به صورت فاز صفر و یک از سوی مشاور طرح تهیه شده و آماده بوده که بعد از اخذ نظرات کارشناسان بخصوص استاندار محترم بحث اجرای این تقاطع‌ها نهایی شده و سال آینده شاهد اجرای این طرح‌ها خواهیم بود که قطعاً در روان سازی ترافیک مناطق یاد شده تأثیر زیادی خواهد داشت.

شهردار اردبیل از اجرای طرحی ویژه برای پل روگذر ایستگاه سرعین خبر داد و گفت: طرح این پل از ظرافت خاصی برخوردار خواهد بود و به المان زیبای شهری تبدیل خواهد شد، بطوری که بخش عبوری از روی رودخانه بالیقلو به صورت کابلی و سایر قسمت‌ها نیز به صورت بتنی و فلزی با یک پایه برای هر باند پل اجرا می‌شود.

بدری در ادامه تشریح جزئیات پل ایستگاه سرعین با بیان اینکه یک سطح پل از سمت حافظ بر روی بزرگراه شهدا به سمت ججین و از همان مسیر به سمت خیابان دانشگاه امتداد داشته و سطح دیگری نیز نقش ورود از خیابان شهید یسری دانشگاه به سمت حافظ بر عهده خواهد داشت، افزود: هر باند این پل تک پایه ای بوده و هر عرشه 17 متری نیز بر روی یک پایه ستون قرار می گیرد و با پایان یافتن نقشه نهایی، تصاویر 3D نقشه پل به صورت بنر تهیه و جهت اطلاع عموم شهروندان عزیز در سطح معابر و میادین شهر نصب خواهد شد.

وی همچنین هزینه اجرای پل کابلی ایستگاه سرعین را 60 میلیارد تومان و هزینه پل داروپخش را 10 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: باندهای رفت و برگشت پل روگذر داروپخش نیز به صورت تک ستونه اجرا می‌شود، اما کابلی نخواهد بود و در این طرح نیز برای اولین بار در بین پل‌های روگذر احداث شده در سطح شهر اردبیل، رمپ و لوپ‌های مورد نیاز جهت خروج و ورود ایمن به پل اجرا خواهد شد.

شهردار اردبیل در ادامه از تملک املاک و زمین‌های واقع در محدوده طرح پل روگذر تقاطع آقاباقر با بزرگراه کمریندی بسیج خبر داده، ابراز داشت: کار طراحی و تملک این طرح بر عهده شهرداری بوده که مشاور طرح هم اکنون در حال انجام کارهای طراحی پل است و اجرای طرح نیز به عهده وزارت راه و شهرسازی بوده که پس از تکمیل شدن طرح، نقشه مورد نظر جهت آغاز عملیات اجرایی به این وزارتخانه ارسال خواهد شد که می‌توانند سال آینده این طرح را شروع کنند.

معافیت عوارض برای سازندگان هتل های 3، 4 و 5 ستاره در شهر اردبیل

مهندس بدری در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهرداری اردبیل در زمینه جلب مشارکت بخش خصوصی بسترسازی لازم را انجام داده و تمامی گیرهای قانونی را برطرف کرده است، از معافیت عوارض برای سازندگان هتل های 3، 4 و 5 ستاره در شهر اردبیل خبر داد و اظهار کرد: ما در کنار این اقدام در حمایت از بخش خصوصی به سرمایه‌گذارانی که اقدام به احداث کارخانه یا واحد تولیدی در محدوده شهر اردبیل می‌کنند، هزینه‌ای برای تغییر کاربری دریافت نخواهیم کرد و آنها به راحتی می‌توانند در این زمینه فعالیت‌های تولیدی خود را انجام دهند.

وی در بیان عملکرد شهرداری اردبیل در حوزه مشارکت تصریح کرد: ما در دو سال اخیر با بومی کردن شیوه‌نامه جذب و حمایت از سرمایه‌گذاران سعی و تلاش مان بر این بوده تا از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به اشکال مختلف حمایت کنیم.

بدری خاطر‌نشان کرد: در دو سال گذشته در بخش اجرا و عملیاتی کردن پروژه‌های مشارکتی بیش از 420 میلیارد تومان عقد قرارداد کردیم که پروژه مشارکتی شهریار در محل اتوبوسرانی سابق، مروارید، تیراژه، فاز دوم شوراسنتر، تجاری مسکونی روناک و ... را می‌توان نمونه‌ای از آنها اعلام کرد.

انتهای پیام

کد N132643

وبگردی