آفتاب
/گزارش/

حجاب، سپر ترکش نگاه‎های نادرست

حجاب، سپر ترکش نگاه‎های نادرست

حجاب، تکریم آن کسی است که در حجاب است؛ حجاب زن، تکریم اوست. در بیشتر کشورها در گذشته، قدیم و در همین اروپا تا دویست سیصد سال پیش زن‎های اعیان و اشراف حجابی روی صورتشان می‎انداختند.

در ایران باستان زن‎های اعیان و اشراف و رؤسا همه باحجاب بودند و طبقه پایین بی‎حجاب بیرون می‎آمدند و اسلام آمد و این تبعیض را کنار گذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، دو واژه حجاب و عفاف در منع و امتناع مشترک هستند تفاوتی که بین منع و بازداری حجاب و عفت است تفاوت بین ظاهر و باطن است یعنی منع و بازداری در حجاب مربوط به ظاهر است ولی منع و بازداری در عفت مربوط به باطن و درون است.

بر اساس سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با حجاب، حجاب مایه‎ تشخص و آزادی زن است برخلاف تبلیغات ابلهانه و ظاهربینانه‎ مادی‎گرایان، مایه‎ اسارت زن نیست زن با برداشتن حجاب‎های خود و عریان کردن آن چیزی که خدای متعال و طبیعت پنهان بودن آن را از او خواسته، خودش را کوچک، سبک و کم ارزش می‎کند.

امام جمعه بروجرد در مراسم حجاب و عفاف گفت: قبل از اسلام در جوامع بشری ارزشی برای زن قائل نبودند و ارزش و شخصیت او را پایین می‎آوردند.

حجت الاسلام حسن ترابی افزود: ارزش و منزلت زن در دوران قبل از اسلام در حد بسیار پایینی و به صورت یک کالای بی‎ارزش بود در حالی که پیامبر اسلام در آن شرایط و در جامعه آن روز با بوسیدن دست دخترش در بین مردم، به زن ارزش و منزلت بخشید.

وی اظهار کرد: امروز نیز دنیا گرفتار جاهلیت مدرن شده به طوری که زن را در حد یک عروسک و کالای تبلیغاتی تقلیل داده‎اند و با نام آزادی، منزلت و شخصیت زن از او برای تبلیغات در بازار تجارت جهانی استفاده می‎شود.

امام جمعه بروجرد با بیان اینکه اما اسلام 1400 سال قبل توانست به زن ارزش و منزلت ببخشد و زن را در جایگاه اصلی خود قرار دهد، تصریح کرد: در اسلام؛ تقوا و کمالات و علم به عنوان معیار برتری و شخصیت در نظر گرفته شده است.

حجت‎الاسلام ترابی با اشاره به نقش زنان در دوران مبارزات ملت ایران در جریان پیروزی انقلاب اضافه کرد: در آن زمان بسیاری از زنان محجبه و مومن و متدین در زندان‎ها به سر می‎بردند و مورد شکنجه و آزار و اذیت واقع می‎شدند.

وی گفت: در آن دوران بسیاری از زنان نقش کمیته امداد نسبت به خانواده‎های زندانیان داشتند و شیر زنانی بودند که خانواده‎های زندانیان را حمایت، سرپرستی و کمک می‎کردند.

امام جمعه بروجرد افزود: در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین در اجتماعات اعتراضی مردم علیه رژیم طاغوت زنان نقش برجسته‎ای داشتند و حتی در مقایسه با مردان نقش‎ آفرینی پر رنگ‎تری از خود نشان می‎دادند.

حجت‎الاسلام ترابی اظهار کرد: در جریان مبارزات علیه رژیم طاغوت و در آن زمان که شعار استقلال و آزادی این ملت سر داده می‎شد بانوان به طور فعال و با بچه‎هایی در آغوش، در اجتماعات اعتراضی سال 57 نقش‎ آفرینی می‎کردند.

وی تصریح کرد: شهیدان که در دوران دفاع مقدس برای دفاع از سرزمین خود بی‎هیچ ترسی به استقبال مرگ می‎رفتند در دامن همین بانوان متدین و مادران شجاع، پرورش یافته بودند.

معاون استاندار نیز گفت: امروز شبکه‎های ماهواره‎ای گسترش یافته و تعداد آنها به 24 هزار شبکه می‎رسد و تعداد زیادی از آنها برای ایرانیان و به زبان فارسی برنامه تهیه می‎کنند.

منوچهر فراقی افزود: از این بین شمار زیادی توسط صهیونیست‎ها اداره می‎شود که حجاب و عفاف زنان را هدف قرار داده‎اند.

گزارش از زهره گودرزی خبرنگار ایسنای لرستان

انتهای پیام

کد N132641

وبگردی