آفتاب
معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده:

جایگاه مهم زنان در معادلات جامعه بازخوانی شود

جایگاه مهم زنان در معادلات جامعه بازخوانی شود

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده كه در گردهمایی بزرگ زنان فرهیخته مازندران سخن می گفت خواستار بازخوانی جایگاه مهم زنان در معادلات جامعه شد.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده که در گردهمایی بزرگ زنان فرهیخته مازندران سخن می‌گفت خواستار بازخوانی جایگاه مهم زنان در معادلات جامعه شد.

به ایلنا از ساری، شهین ‌دخت مولاوردی بر ملموس شدن نقش زنان در تحقق حماسه اقتصادی تاکید کرد و گفت: در راستای تغییرات سیاسی کشور، فرصتی برای باز خوانی جایگاه مهم زنان در مشارکت اساسی، معادلات جامعه، آرمان‌های انقلاب اسلامی و تحقق و میزان فاصله‌ها با چشم انداز ۲۰ ساله است.

وی با اشاره به تحولات ساختار خانواده در آستانه سی و ششمین سال پیروزی انقلاب گفت: زنان ایرانی همزمان با تحولات بنیادی جامعه پوست اندازی کردند.

مولاوردی پاسخ به انتظارات و مطالبات زنان را خواستار شد و گفت: با توجه به مسیر رو به رشد زنان ایرانی و داشتن جامعه‌ای آگاه باید مجموع خواسته‌های زنان تنظیم و برآورده شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به نقش آفرینی زنان و جوانان کشور در خلق حماسه سیاسی انتخابات، گفت: زنان با افزایش تولید ملی، صرفه جویی و پرهیز از مصرف گرایی در تحقق حماسه اقتصادی گام برمی دارند.

مولاوردی با تاکید برحضور و حمایت از زنان در فرآیند اقتصادی گفت: با رفع تبعیض موانع اشتغال و ارائه تسهیلات به زنان سرپرست خانوار و حمایت از زنان کار آفرین و تخصیص ویژه کسب و کار حماسه افتصادی رقم می‌خورد.

معاون رئیس جمهور با تاکید برایجاد کانون در هر شهر برای زنان و دختران تصریح کرد: در حال حاضر با افزایش روز افزون دختران تحصیلکرده و بالا رفتن سن ازدواج و شرایط نامناسب کار دختران و زنان جامعه در مسیر تحولات و تغییرات قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: زنان و جوانان به تغییر رویکرد و گفتمان دولت اعتماد کرده و هم اکنون دولتمردان باید برای ایجاد اعتماد عمومی گام بردارند.

قابل ذکر است در این همایش استاندار مازندران، جمعی از مدیران کل و قریب ۱۰۰۰ نفر از بانوان فرهیخته و منتخب اقشار مختلف مازندران حضور داشتند.

کد N132457

وبگردی